Żywiec Zdrój: Woda kupowana jest 12 razy w miesiącu

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2018 14:07

Woda jest drugą największą kategorią tzw. dóbr szybkozbywalnych pod względem wartościowym i jest przez Polaków kupowana średnio 12 razy w miesiącu, a w ciągu 15 lat ta częstotliwość wzrosła o 1/5 - wynika z danych lidera rynku - firmy Żywiec Zdrój.

Wśród napojów bezalkoholowych wzrost sprzedaży wody jest szybszy niż wzrost całej kategorii. Mówiąc o strukturze rynku, możemy wyróżnić dwa największe segmenty: wody gazowane (których wzrost w 2017 roku był na poziomie 4,5%) oraz niegazowane (+6,9%) i to one odpowiadają w największym stopniu za rozwój kategorii wody. Na popularności zyskują też produkty dla dzieci – segment ten zanotował wzrost w ujęciu wartościowym o 8,7% w 2017 w porównaniu z rokiem 2016. 
W 2017 roku można było zaobserwować jeszcze jeden trend rynkowy. Jest to segment wód w małych opakowaniach i segment produktów dziecięcych. Sprzedaż małych opakowań o pojemności do 1l, wzrosła o 12% w porównaniu z rokiem poprzednim. Te dane pokazują, że Polacy chętniej sięgają po małe opakowania, które pasują do ich coraz bardziej dynamicznego stylu życia. 


 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane