Żywność ekologiczna zadomowiła się nawet w dyskontach, a teraz wchodzi do Żabki

Autor: pr, dlahandlu.pl 4 lipca 2017 10:19

Dla Polaków, głównymi ograniczeniami w spożywaniu żywności ekologicznej są dwa elementy – jej wyższe ceny oraz niższa dostępność. O ile rosnąca zamożność Polaków powinna wyeliminować pierwszy problem w dłuższej perspektywie czasowej, o tyle dostępność produktów EKO rośnie w szybkim tempie już dzisiaj. Obecnie głównymi miejscami zakupu żywności ekologicznej są specjalistyczne sklepy, supermarkety oraz, ku zaskoczeniu wielu osób, sieci dyskontów Biedronka i Lidl.

- Sklepów specjalistycznych w skali kraju jest około 800. Jako ich największe słabości należy wskazać niespójną ofertę w poszczególnych punktach i dużą rotację samych sklepów. Na tle pozostałych wyróżnia się najlepiej zorganizowany, a zarazem największy gracz, grupa Organic Farma Zdrowia, jednak ich sklepy obecne są głównie w dużych i średnich miastach, a więc nie są dostępne dla każdego. Supermarkety już dawno doceniły kategorię „zdrowej żywności”. W większości sieci znajdziemy wydzielone i specjalnie oznakowane strefy głównie z produktami sypkimi jak kasze, mąki czy makarony oraz olejami i sokami. Najczęściej znajduje się ona zaraz przy wejściu, w pobliżu strefy produktów świeżych. Przykładem w tym miejscu może być Carrefour, który na tle konkurencji działa najbardziej kompleksowo, ponieważ ma odrębną ekspozycję pod nazwą „Produkty BIO/Carrefour BIO”, w której znajdują się warzywa i owoce, a także posiada szeroką ofertę produktów przetworzonych. Być może już niedługo Carrefour uruchomi także w Polsce – tak jak to ma miejsce we Francji - odrębną sieć sklepów wyłącznie z produktami ekologicznymi pod nazwą BIO i swoim logotypem - mówi Wiktor Miałkowski, Partner w Pro Business Solutions.

Dużą strefę z produktami BIO „bliskie naturze” znajdziemy także w polskiej sieci Piotr i Paweł, która ma zobowiązujący rodowód delikatesowy. - Próżno szukać tam jednak owoców i warzyw „BIO”.
Dyskonty również nie pozostają w tyle i sukcesywnie odpowiadają na trend żywności ECO. Lidl i Biedronka, mając już 26% udziału w sprzedaży produktów FMCG w Polsce oraz 3.300 sklepów dostępnych w całym kraju, mogą najszybciej ją rozpowszechnić. Obecność produktów ekologicznych pod specjalnie stworzonymi markami własnymi ma przede wszystkim umocnić wizerunek obu sieci jako punktów, gdzie klient może nabyć żywność dobrej jakości.  Lidl, również mający doświadczenia z Europy Zachodniej, zdecydowanie mocniej akcentuje obecność takich produktów w swoich sklepach. Pojedyncze produkty ekologiczne, mające specjalnie stworzony przez sieć znak „Bio Organic”, pojawiają się w kategoriach, takich jak kawa ziarnista czy oliwa z oliwek, natomiast w strefie świeżych warzyw stworzono specjalnie oznakowaną sekcję pod marką „Biotrend”. Ostatnio w lodówkach Lidla pojawiły się nawet ekologiczna śmietana, jogurty oraz mrożonki warzywne, co pokazuje, że działania dyskontów wyprzedzają nawet akcje markowych producentów - wymienia Partner w Pro Business Solutions.
Biedronka z kolei używa marki „Bio Farma Biedronki” i oferuje m.in. paczkowane ekologiczne ziemniaki, czym wyprzedza nawet sieci delikatesów. Klient tej sieci musi jednak bardzo uważnie szukać w sklepie produktów ekologicznych, ponieważ nie są one specjalnie wyróżnione. Zapewne wraz z dalszym rozwojem trendu, ich obecność w sklepach zostanie uwidoczniona.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    12,99

  • Śr

    8,02

  • Min

    4,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.