Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Rynek franczyzy powoli się nasyca



Dziennik Gazeta Prawna - 23 września 2011 10:46


Z powodu rosnącej konkurencji sieci mają coraz większe trudności w pozyskiwaniu partnerów do współpracy. Dlatego coraz więcej z nich tworzy modele działalności w wersji ekspres - mniejszej i tańszej - by otworzyć się tym samym na mniej zamożnych inwestorów - podaje Dziennik Gazeta Prawna.

Tak zrobiły już sieci Da Grasso czy Subway. Obecnie jak podlicza Profit System, już 160 sieci wymaga inwestycji na poziomie 50 tys. zł. W 2009 r. było to 125 firm, w 2008 r. - 90, a w 2007 r. - 79. Sieci, które nie są w stanie opracować tańszej wersji swojego konceptu, obniżają koszty inwestycji - podaje "DGP".

Eksperci szacują, że na zasadzie franczyzy działa już w Polsce tysiąc firm. Przedsiębiorcy mogą wybierać wśród 660 sieci. W tym roku ich liczba ma przekroczyć 700.