Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Poradnik: Jak znaleźć lokal dla sklepu z winami



Rzeczpospolita - 1 marca 2014 09:36


Sieci sklepów sprzedających markowe wina stanowią grupę o specyficznych potrzebach odnośnie do poszukiwanych lokali pod wynajem. Najemcy z tego segmentu stawiają na lokale o powierzchni od 60 do 100 mkw., czasem większe. Zwykle położone są przy ważnych ciągach komunikacyjnych miast czy głównych arteriach miejskich, ale także na prestiżowych, rozwijających się dużych osiedlach - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Zdaniem Grażyny Melibrudy, ekspertki Jones Lang LaSalle, interesującymi lokalizacjami dla sklepów z markowymi winami są również partery starych odrestaurowanych kamienic czy loftów - bardzo dogodne lokalizacje, jeśli chodzi o grupę potencjalnych klientów, a do tego miejsca o odpowiednim klimacie i charakterze.

Z kolei Katarzyna Urbaszek, negocjator w dziale powierzchni handlowych w firmie doradczej CBRE, podkreśla, że przed otwarciem sklepu z alkoholami dla koneserów niezbędne jest określenie profilu potencjalnego klienta, co pozwoli zawęzić obszar poszukiwań lokalu - czytamy w "Rzeczpospolitej". Ekspertka podkreśla, że należy pamiętać, że sklepy z alkoholem wymagają uzyskania pozwolenia na sprzedaż tego towaru. Należy więc zwrócić uwagę, czy lokal nie znajduje się na przykład blisko szkoły czy innej placówki oświatowo-wychowawczej.

Czy lepiej otwierać sklepy z alkoholem dla koneserów w centrach handlowych czy na osiedlach? Wszystkie te lokalizacje mogą być właściwe. Ważne, żeby trafić do odpowiedniego klienta. Coraz więcej wyspecjalizowanych sklepów z alkoholem można zauważyć w parterach nowo budowanych budynków mieszkalnych. Okolice kompleksów biurowych też wydają się być odpowiednim wyborem.

Grażyna Melibruda na łamach "Rz"radzi, aby sprawdzić, czy w pobliżu wybranej lokalizacji nie jest planowana budowa galerii handlowej lub nie działają tam już centra handlowe, ze zwykle dobrze rozwiniętą ofertą win.