Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Biedronka ze wzrostem przychodów o 6 proc. LfL spadł o 2,7 proc.



portalspozywczy.pl - 30 kwietnia 2014 21:33


Biedronka, należąca do grupy Jeronimo Martins, zanotowała w pierwszym kwartale tego roku wzrost przychodów o niemal 6 proc., do 1,9 mld euro, natomiast wzrost liczony w złotówkach wyniósł 6,6 proc. Wzrost nastąpił jednak dzięki nowym otwarciom - sprzedaż porównywalna spadła bowiem o 2,7 proc. Spółka tłumaczy spadek tym, iż okres Świąt Wielkanocnych wypadał w tym roku później.

Skonsolidowane przychody Jeronimo Martins za pierwsze trzy miesiące tego roku wzrosły o 5,1 proc., do 2,9 mld euro. Wskaźnik EBITDA operatora Biedronki spadł o ponad 5 proc., do 158 mln euro, a zysk netto spadł o 17,1 proc., do 62 mln euro.

- Tak jak w poprzednich kwartałach, także w pierwszym kwartale tego roku otoczenie handlu detalicznego w segmencie FMCG było w Polsce wysoko konkurencyjne. Wszyscy główni gracze tego rynku prowadzili akcje promocyjne - czytamy w komunikacie Jeronimo Martins.

- Biedronka kontynuowała swoje kampanie marketingowe, rozpoczęte w lipcu 2013 roku i utrzymała pozycję lidera cenowego - dodaje firma.

Jak podaje Jeronimo Martins, ekspansja pozostaje priorytetem w strategii grupy, która kontynuuje inwestycje w nowe sklepy i remodeling starych.

Grupa zainwestowała w pierwszym kwartale tego roku 109 mln euro, z czego 87 proc. pochłonęły wydatki inwestycyjne sieci Biedronka. Na ten rok na inwestycje firma przeznacza w sumie około 600-700 mln euro. Plany inwestycyjne przewidują otwarcie 300 nowych sklepów Biedronka.

Grupa zamierza w tym roku skupić się na poprawie efektywności oraz kontynuować rozpoczęte inwestycje w działania handlowe, by utrzymać swoją pozycję konkurencyjną oraz zwiększyć sprzedaż powyżej rynku.

Według danych Jeronimo Martins, na koniec pierwszego kwartału 2014 roku sieć Biedronka liczyła 2.405 sklepów.