Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Liczba nowych reklam piwa spadła o połowę rdr.



dlahandlu.pl - 12 sierpnia 2016 10:52


W drugim kwartale br. producenci piwa zrzeszeni w Związku Browary Polskie wyemitowali 80 nowych reklam. To o jedną trzecią więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2016 r., ale o połowę mniej niż w analogicznym okresie 2015 r.

Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że tegorocznej inauguracji sezonu towarzyszyła mniejsza – w porównaniu z poprzednimi latami – aktywność reklamowa producentów piwa. Od kwietnia do czerwca piwowarzy wyemitowali 80 reklam – prawie dwukrotnie mniej niż przed rokiem.
W analizowanym okresie najwięcej reklam piwa pojawiło się w telewizji. Formę telewizyjnego spotu miał blisko co dugi (44 proc.) przekaz reklamowy wyemitowany między kwietniem a czerwcem. Niemal co trzeci (29 proc.) ukazał się za pośrednictwem reklamy zewnętrznej, co dało outdoorowi drugie miejsce w rankingu najchętniej wybieranych przez branżę nośników. Na reklamę piwa mogli również natknąć się internauci (17 proc. przekazów) oraz czytelnicy prasy (10 proc. przekazów).