Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Lidl zainwestuje w technologie do analizy zachowań konsumentów



dlahandlu.pl za Retail Detail - 16 sierpnia 2016 12:12


Lidl inwestuje miliony w nowe systemy informatyczne do systematycznego analizowania zachowań konsumentów - podaje "Lebensmittel Zeitung". Zdaniem przedstawicieli niemieckiej sieci nowoczesny i elastyczny system  "business intelligence" będzie odgrywać coraz większą rolę w zwiększaniu zysków przez detalistów.

Lidl chce dokładnie zbadać, co, kiedy i jacy klienci kupują. Czy istnieją produkty, które zostały zakupione wraz z niektórymi innymi przedmiotami? Lidl chce nawet przeanalizować wpływ pogody na decyzje konsumentów.

Dzięki pozyskaniu takich informacji sieć chce zoptymalizować swój asortyment i jego ceny, usprawnić komunikację z klientem i jeszcze lepiej planować promocje. W ten sposób Lidl chce uzyskać przewagę nad konkurencją.

Ponadto dane ze sklepów internetowych, aplikacji mobilnych i mediów społecznościowych mają pomóc Lidlowi przy tworzeniu prognoz i symulacji.