Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Tesco skraca terminy płatności dla małych dostawców



dlahandlu.pl - 8 września 2016 09:19


Sieć sklepów Tesco zadeklarowała, że mniejsi partnerzy handlowi będą mogli skorzystać ze skróconych terminów płatności.

Deklarację tę złożył Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową w trakcie Europejskiej Konferencji Dostawców Tesco, która 7 września w Krakowie zgromadziła 1500 dostawców firmy z Europy Środkowej.

„Jesteśmy świadomi tego, że za każdym produktem jaki sprzedajemy, stoją firmy i ludzie, którzy z nami współpracują. W łańcuchu dostaw produktów do klientów, każde ogniwo ma ogromne znaczenie. Chcemy dawać klientom produkty najwyższej jakości, budując przy tym długofalowe relacje z naszymi dostawcami – dzięki temu możemy wspólnie korzystać z owoców naszej pracy” – powiedział Jamie Walker.

„Częścią tej zmiany jest upraszczanie naszej pracy z dostawcami – mam zatem ogromną przyjemność poinformować o wprowadzeniu krótszych, 14-dniowych terminów płatności dla naszych najmniejszych dostawców” – dodaje Jamie Walker. W Polsce termin zapłaty w transakcjach handlowych to 30 dni – Tesco skraca okres oczekiwania na zapłatę o ponad połowę.

Skrócone terminy płatności (14 dni zamiast wymaganych przez przepisy prawa 30 dni) mają na celu wsparcie działalności mniejszych kontrahentów Tesco. Będą obowiązywały od 1 października. Zmiana dotyczy wszystkich dostawców Tesco w Europie, których obroty z siecią sklepów nie przekraczają 25 tys. funtów (ok 144 tys. zł) rocznie. Z 14-dniowych terminów płatności skorzysta niemal 1000 dostawców firmy w Europie Środkowej, w tym 290 polskich przedsiębiorstw.

„Współpracujemy z Tesco od kilkunastu lat, dostarczając pieczywo i lody do sklepów w Poznaniu i regionie. Doceniamy inicjatywę naszego partnera handlowego w kwestii znacznego skrócenia terminów płatności” – mówi Krzysztof Malewski, wiceprezes Spółdzielni Piekarsko – Ciastkarskiej „Fawor”.

Dla zwiększenia transparentności i uproszczenia relacji, Tesco wprowadza również ustandaryzowane terminy płatności dla średnich i dużych przedsiębiorców. W Europie wynosić one będą 30 dni dla dostawców suchej żywności, średnio 45 dni dla produktów niespożywczych i 60 dni dla artykułów przemysłowych. W Polsce, ze względu na lokalne przepisy prawa, terminy płatności wynoszą i nadal będą wynosić 30 dni dla dostawców wszystkich kategorii.

To kolejny krok, jaki Tesco podejmuje dla uproszczenia relacji ze swoimi partnerami handlowymi. Na początku maja w Polsce testowo uruchomiono „Supplier Helpline” - to narzędzie pomagające wyjaśniać wszelkie wątpliwości dotyczące pracy z Tesco w ciągu 48 godzin i jeden punkt kontaktowy dla kontrahentów, gdy tylko niezbędne jest im jakiekolwiek wsparcie. Po wdrożeniu narzędzia w Polsce, w najbliższych miesiącach będzie ono rozszerzane na kolejne kraje Europy.

„Wiemy, jak ważna we wszystkich aspektach biznesowych jest szybka i sprawna komunikacja. Supplier Helpline to ważny krok na ścieżce budowania mocniejszych, opartych na otwartości relacji z naszymi partnerami” – komentuje Jamie Walker.

Jak tłumaczą przedstawiciele Tesco, wszystkie te działania mają na celu umocnienie współpracy opartej na długofalowych, partnerskich relacjach.