Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

E-handel nie konkuruje ze stacjonarnymi placówkami



pr, dlahandlu.pl - 21 września 2016 09:08


Niemal 40 proc. kupujących przed wizytą w sklepie sprawdza oferty w sieci. Internet stanowi główne źródło informacji dla 36% klientów stacjonarnych.

Klienci szukają informacji o produktach na własnych stronach sklepów, a także na Ceneo.pl i w Google.pl.

Klienci zaczynają zakupowy proces od Internetu z dwóch głównych przyczyn: szukając najlepszej ceny (im droższy produkt, tym mniej spontanicznych decyzji) lub pomysłu i inspiracji (szczególnie w takich segmentach, jak moda czy wyposażenie wnętrz).

W segmentach technicznych (RTV/AGD, elektronika, multimedia) punktem wyjścia niemal zawsze jest cena. Połowa klientów kupiła produkt stacjonarnie dopiero po uprzednim poszukiwaniu informacji o nim w sieci – upewniając się, że na pewno wybierają najlepszą możliwą ofertę.