Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Lajkonik wchodzi w sektor piekarniano-cukierniczy



Puls Biznesu - 10 października 2016 09:13


Zamiast trzymać się kurczowo legendarnych paluszków, gigant słonych przekąsek - Lajkonik - nabrał ochoty na kawę z kanapkami i buduje sieć - informuje Puls Biznesu.

Leithart Holding to właściciel m.in. Lorenz Snack-World, wywodzącego się z Niemiec giganta na rynku chipsów, paluszków i słonych orzeszków z takimi markami jak Crunchips, a w Polsce również Wiejskie Ziemniaczki czy Lajkonik. Słynną markę polskich paluszków postanowił pchnąć na nowe tory — piekarniano-kawiarniane.

Karolina Ziomek, prezes Lajkonik, House of Bakery, jest zdania, że że marka ma niewykorzystany potencjał i dlatego powstał pomysł, że znany ze słonych przekąsek Lajkonik mógłby również kojarzyć się z pieczywem czy kanapkami. Ostateczny koncept to połączenie piekarni, kawiarni i cukierni z dużą przestrzenią ze stolikami.

Na razie lokali jest dziewięć, głównie w Małopolsce, a także na Śląsku. Co roku ma przybywać kilka. Docelowo Lajkonik chce mieć dużą siecią ogólnopolską, ale w ciągu 2-3 najbliższych lat będzie wysycać rynki regionalne wokół Krakowa i Katowic.

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.