Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Przez Brexit Aldi i Lidl tracą przewagę wobec hipermarketów w Anglii



anglia.today - 23 listopada 2016 18:11


W Wielkiej Brytanii Aldi i Lidl podnoszą ceny podstawowych produktów spożywczych - podaje serwis www.anglia.today.

Mleko i banany to najczęściej kupowane produkty spożywcze w Wielkiej Brytanii (w średniej wielkości Lidlu dziennie sprzedają się dwie palety bananów). To także pierwsze ofiary słabszego funta - cena mleka w Lidlu i Aldi rośnie o 4%, natomiast cena bananów o 6%. To kolejny krok sprawiający, że niemieckie sieci dyskontów zbliżają się do wielkiej czwórki - czyli sieci brytyjskich supermarketów.

Lidl zdecydował się po prostu na podniesienie ceny, natomiast Aldi nieco ukrywa jej wysokość. Cena została podniesiona o 6%, jednocześnie jednak zmniejszone zostały opakowania - de facto cena więc wzrosła bardziej.