Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Coop Italia stawia na cyfrowe rozwiązania w "sklepie przyszłości" w Mediolanie (video)



dlahandlu.pl - 7 grudnia 2016 11:01


Coop Italia, największa włoska sieć supermarketów, otworzyła sklep według nowego konceptu. Sieć stawia na "customer experience", czyli chce się odwołać do emocji i przyjemności kupujących.

We współpracy z firmą Accenture, detalista otworzył flagowy sklep w Mediolanie, który łączy przestrzeń fizyczną i cyfrową, aby jak najlepiej odtworzyć atmosferę panującą na lokalnych bazarach. Zapowiadany jako "supermarket przyszłości" sklep wykorzystuje innowacyjne rozwiązania cyfrowe, które dostarczają informacji na temat produktu, poprawiają nawigację sklepu i jeszcze bardziej angażują klientów w proces zakupów. Rozwiązania zostały zaprezentowane rok temu, podczas wystawy Expo Milano 2015, teraz klienci odnajdą je w sklepie.

"Supermarket przyszłości" Coop obejmuje:

tablice interaktywne: produkty eksponowane są w supermarkecie na dużych interaktywnych tablicach, które aktywowane gestami dłoni klientów pokazują szereg informacji o produkcie na monitorze: w tym o jego pochodzeniu, faktach odżywczych, obecności alergenów. Ponadto dzięki tablicom klienci dowiedzą się także jak segregować odpady po zakupionych produktach oraz jakie promocje oferuje sklep. Tablice działają w oparciu o technologię Microsoft Kinect (czujniki, które interpretują gesty klienta);

pionowe regały (vertical shelving): tradycyjny układ regałów został wzbogacony dotykową aplikacją, która umożliwia klientowi poruszanie się po kategoriach produktowych, pomaga filtrować i wyszukiwać najbardziej odpowiednie produkty oraz przeglądać szczegółowe informacje o produkcie i promocjach;

wizualizacja danych w czasie rzeczywistym: w sklepie znajduje się duży ekran, na którym wyświetlane są aktualne komunikaty np. specjalne codzienne oferty, przepisy kulinarne, posty z mediów społecznościowych (w tym z fanpage'u sieci Coop), a także informacje o hitach sprzedaży.