Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Dino wybrało agencję PR



dlahandlu.pl - 7 grudnia 2016 14:52


Dino Polska, sieć supermarketów proximity, powierzyła agencji M+G realizację działań z zakresu PR korporacyjnego i finansowego.

Sieć Dino obejmuje 608 sklepów (dane na 30.11.2016 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, najczęściej w pobliżu miejsc ich zamieszkania oraz o dużym natężeniu ruchu samochodowego i pieszego.

Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz z naciskiem na ofertę produktów świeżych. Sklepy posiadają stoiska mięsne z obsługą w każdym sklepie. Mięsa, wędliny oraz przetwory mięsne dostarczane są głównie przez Agro-Rydzynę, zakład mięsny z Grupy Dino Polska.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim.

Właścicielem 51% akcji jest założyciel spółki, Tomasz Biernacki, pozostałe 49% posiada pośrednio fundusz Polish Enterprise Fund VI zarządzany przez Enterprise Investors.

Na koniec września Grupa Dino zatrudniała ponad 9 800 osób.

W 2015 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 2,59 mld zł, co stanowiło 23-proc. wzrost w stosunku do przychodów osiągniętych w 2014 roku, zysk EBITDA wypracowany w 2015 roku wyniósł 210,2 mln zł, co oznacza wzrost o 42% r/r, z kolei zysk netto Grupy w 2015 roku wyniósł 122,2 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 85% r/r.