Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Wódka Soplica i piwo Żywiec najczęściej promowane w gazetkach handlowych



Gazeta Wyborcza - 20 grudnia 2016 09:54


Jeśli wierzyć gazetkom reklamowym sieci handlowych, Polacy na święta będą pić przede wszystkim wódkę. Coraz bardziej popularniejsza jest też whisky – czytamy w Gazecie Wyborczej.

Wódka jest najczęściej promowanym alkoholem w okresie przedświątecznym w polskich sklepach - wynika z analiz instytutu badawczego ABR SESTA, który zbadał gazetki reklamowe sieci handlowych za okres listopad/grudzień. Najczęściej promowaną marką w tej kategorii jest marka Soplica (1. miejsce), potem Żubrówka (3. miejsce), oraz Absolwent (5. miejsce) oraz Żytniówka (10. miejsce). - Można więc powiedzieć, że w okresie przedświątecznym sieci bardziej kuszą wódką - ocenia Marcin Dobek, wiceprezes ABR SESTA.

Piwo jest na drugim miejscu. Najczęściej reklamowane marki to Żywiec (2. miejsce wśród alkoholi), Tyskie (6.), Okocim (7.) oraz Kasztelan (8. miejsce). W świątecznych gazetkach sklepowych stosunkowo wysoko znalazł a się też whisky: kategoria "whisky i bourbon" wyprzedziła wina, likiery, wermuty, rumy, koniaki, tequilę etc.

Więcej w Gazecie Wyborczej.