Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

ZM Silesia na Food Show 2017: Trwa wojna ekonomiczna polsko-czesko-słowacka



portalspozywczy.pl - 16 marca 2017 10:15


- Polskie produkty żywnościowe nie są już tak konkurencyjne cenowo jak 5-10 lat temu. Obecnie podstawowym elementem konkurencji na rynkach zachodnich będzie jak najlepsza relacja jakości do ceny - mówił Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia podczas Food Show 2017 w Katowicach.

Prezes ZM Silesia był uczestnikiem debaty plenarnej "Żywność - najlepsza wizytówka promocyjna Polski".

- Najniższa cena była przez lata naszą wizytówką.  Obecnie rosną zarówno koszty pracy, jak i wytworzenia produktu. Mamy niezwykle nowoczesny park maszynowy. Kiedy przyjeżdżają do nas konkurenci z dużych zakładów mięsnych w Niemczech i Francji robią wielkie oczy, bo pewne technologie pierwszy raz widzą na oczy. To wszystko kosztuje i wpływa na koszt finalnego produktu - dodał.

Krzysztof Woźnica odniósł się także do nasilających się w ostatnim czasie działań protekcjonistycznych na rynku Czech i Słowacji.

Więcej: portalspozywczy.pl