Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Biedronka otworzyła 11 sklepów i przeznaczyła na inwestycje 49 mln euro



www.dlahandlu.pl - 20 kwietnia 2017 19:05


Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, podała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2017 r. W tym czasie sprzedaż Grupy wyniosła 3,679 mld euro w porównaniu do 3,376 mld euro w I kw. 2016 r. (wzrost o 9 proc.). EBITDA wyniosła 192 mln euro w porównaniu do 183 mln euro w I kw. 2016 r.  Zysk netto Grupy to 83 mln euro, czyli tyle samo co w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Sprzedaż samej sieci Biedronka wyniosła w badanym okresie 2,53 mld euro w porównaniu do 2,28 mld euro w I kw. 2016 r., co oznacza wzrost LfL o 8,4 proc.

Sprzedaż Pingo Doce wyniosła 823 mln euro (spadek LfL o 1,1 proc). Sprzedaż Recheio to 201 mln euro (wzrost LfL o 5,2 proc.). Sprzedaż brandu Hebe wyniosła 36 mln euro (27 mln euro w I kw. 2016 r.). 

W ciągu pierwszego kwartału 2017 r. Biedronka otworzyła 11 sklepów i na koniec marca liczyła 2 729 placówek. Sieć zamknęła w badanym okresie 4 sklepy. Netto przybyło firmie 7 placówek. (2722 na koniec 2016 roku).

EBITDA Biedronki w I kw. 2017 r. wyniosła 171 mln euro, 13 proc. więcej niż w I kw. 2016 r. 

Capex Grupy w badanym okresie to 101 mln euro a Capex Biedronki wyniósł 49 mln euro.