Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Marka Amazon jest warta blisko 140 mld dolarów



dlahandlu.pl za esmmagazine.com - 7 czerwca 2017 10:31


W najnowszym raporcie BrandZ sieci takie jak Walmart, Aldi, Tesco, Lidl i Carrefour zostały wymienione jako "najcenniejsze globalne marki detaliczne". Walmart zajął miejsce czwarte, Aldi miejsce dziewiąte, Tesco miejsce piętnaste, Lidl szesnaste, a Carrefour znalazł się na miejsce siedemnastym.

Według rankingu, niekwestionowanym numerem jednej wśród marek handlu detalicznego jest firma Amazon, która w ciągu roku odnotowała 41-procentowy wzrost wartości marki. Internetowy detalista jest obecnie warty ponad 139 miliardów dolarów, co czyni go ponad dwukrotnie cenniejszym od kolejnej marki na liście - Alibaba (59 miliardy dolarów).

Na ogólnej liście Amazon zajmuje czwarte miejsce, podczas gdy Alibaba zajmuje 14 miejsce. Na czele są takie marki jak Google, Apple i Microsoftu. Pierwsze dwie wyceniane są powyżej 200 mld dolarów: odpowiednio 245,6 oraz 234,7 mld dol.