Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Dyrektor KPMG: Cena nie jest już najważniejszym kryterium dla marki własnej



dlahandlu.pl - 13 września 2017 10:38


Skończyły się już czasy, kiedy produkty marki własnej kojarzyły się tylko z niższą ceną. Sieci coraz częściej inwestują w marki własne, które obejmują produkty o wyższej cenie i jakości – mówi Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

Jego zdaniem, wzrost rynku marek własnych stymulowany jest przez rozwój sieci handlowych w Polsce, szczególnie w segmencie dyskontów. Również sieci supermarketów systematycznie zwiększają asortyment produktów private label.

- Czasy, kiedy artykuły te kojarzyły się tylko z najniższą ceną, dawno się skończyły. Obecnie każdy produkt, który zapewnia wystarczającą rotację na półce, może zostać zamówiony przez sieci pod marką własną - także taki, który ma wyższą jakość i cenę, ale ma już odpowiednie grono odbiorców. Stąd coraz częściej sieci inwestują w marki własne artykułów odpowiadających na współczesne trendy konsumenckie, takie jak zdrowie lub wygoda – mówi Piotr Grauer.

Przypomnijmy, że niedawno sieć Carrefour wprowadziła aż osiem nowych linii produktów marki własnej. Na półki trafiły także pierwsze produkty z oznakowaniem SENS, który został opracowany przez Carrefour jako nowy, dodatkowy sposób informowania konsumentów o częstotliwości ich spożywania w oparciu o jego wartości odżywcze. Jego celem jest pomoc konsumentom w zakresie tworzenia zdrowej, zbilansowanej diety.

Od 2016 roku Carrefour prowadzi działania, które zmieniają kierunek rozwoju marek własnych. W ubiegłym roku firma wprowadziła dwie nowe gamy marki własnej do sprzedaży – kawy Montmartre oraz artykuły higieny dla dzieci Nello. Carrefour Polska zdecydował się rozwijać nowe gamy marki własnej w wyniku analizy rosnących oczekiwań konsumentów oraz zmieniającej się sytuacji na rynku. 

Jak mówią przedstawiciele sieci Carrefour, marka w Polsce własna została bardzo mocno zdeprecjonowana w oczach klienta, który najczęściej kojarzy tego typu produkty z niską jakością. Sieć chce przełamywać ten stereotyp i wykreować nowy wizerunek marek własnych w sieciach Carrefour