Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Startup 2040.io pozyskał mln zł na rozwój asystenta dla działów sprzedaży (video)



dlahandlu.pl - 21 lutego 2018 12:22


Krakowski startup 2040.io pozyskał milion złotych na rozwój Edwarda – asystenta dla działów sprzedaży opartego o algorytmy sztucznej inteligencji. W projekt zainwestował YouNick Mint Venture Capital, a pozyskane środki pozwolą na przyspieszenie prac nad doskonaleniem aplikacji, która ma szansę zrewolucjonizować dotychczasowy system pracy managerów sprzedaży.

Edwarda wymyślili i powołali do życia dwaj przedsiębiorcy: Tomasz Wesołowski i Bartłomiej Rozkrut. Aplikacja działa w smartfonie handlowca łącząc różne źródła danych, jak np. częstotliwość rozmów telefonicznych, ilość i zawartość wysyłanych maili, zdarzenia w kalendarzu. Monitorując te aktywności Edward wyciąga wnioski i na ich podstawie pomaga zwiększać szanse sprzedażowe przypominając i sugerując sprzedawcy podjęcie konkretnych działań. Dodatkowo wszystkie zdarzenia mogą być automatycznie wpisywane do systemu CRM.

– Widzimy w Edwardzie duży potencjał na uzupełnienie istniejących systemów CRM poprzez integrację i automatyzację wielu czynności, które dziś niepotrzebnie pochłaniają cenny czas sprzedawców – mówi Dagmara Nickel, prezes YouNick Mint, operacyjnego funduszu inwestycyjnego.

Zobacz film: 

Fundusz, od początku współpracy z 2040.io wspiera zespół inwestycyjnie i w pracach badawczych, skalowaniu sprzedaży a także zapewnia dostęp do ekspertów, którzy pomagają w rozwoju aplikacji. – Edward w dniu dzisiejszym w realny sposób wspomaga pracę ponad 100 sprzedawców, którzy zdecydowali się na testy naszego rozwiązania. Wśród nich są nie tylko polscy przedsiębiorcy, ale i firmy z takich krajów jak Stany Zjednoczone, czy Indie - mówi Tomasz Wesołowski, CEO 2040.io

– Zainwestowany przez YouNick Mint milion planujemy przeznaczyć na dalszy rozwój algorytmów wykorzystujących sztuczną inteligencję, dzięki czemu Edward będzie w stanie w przyszłości całkowicie automatycznie prowadzić lejek sprzedażowy, pozwalając sprzedawcy skupić się na budowaniu relacji z klientami – dodaje Bartłomiej Rozkrut, CTO 2040.io. Inwestycja dokonana została przy wsparciu funduszy z programu Bridge Alfa Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence), która do niedawna pozostawała w sferze science-fiction, dzisiaj realnie wpływa na zmiany w sposobie funkcjonowania firm. Z danych Harvard Business Review wynika, że ponad 40% czasu poświęcanego na czynności sprzedażowe można zautomatyzować. Manager będzie miał więcej czasu na budowę i zarządzanie coraz bardziej złożonymi relacjami międzyludzkimi, a jednocześnie będzie zmuszony rozwijać umiejętności współpracy z AI.