Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Eurocash deklaruje rezygnację z jaj "trójek" w swoich sklepach i hurtowniach



dlahandlu.pl - 9 marca 2018 09:45


Grupa Eurocash — lider na rynku w hurtowej dystrybucji produktów spożywczych — deklaruje wycofanie ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego do 2025 roku. Do grupy należą marki własne, takie jak sklepy Delikatesy Centrum, a także ogromne sieci franczyz — sklepy Euro, abc, Gama, Lewiatan i Groszek. To blisko 15.000 sklepów w Polsce – informuje Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Grupa Eurocash zobowiązała się, że do 2025 roku wycofa ze sprzedaży jaja klatkowe nie tylko w markach własnych, ale i w hurtowni Eurocash Cash&Carry.

- W trosce o los zwierząt hodowlanych Grupa Eurocash, największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama, deklaruje chęć wycofania z własnej oferty jaj z chowu klatkowego do roku 2025 – czytamy w oświadczeniu Eurocash.

- Jednocześnie deklarujemy gotowość do przekazania komunikacji edukacyjnej skierowanej do właścicieli sklepów działających w ramach wymienionych powyżej sieci partnerskich i franczyzowych. Jako Grupa deklarujemy chęć współpracy w producentami jajek spoza chowu klatkowego na zasadach, które pozwolą naszym klientom zapewnić ofertę pozwalającą niezależnym polskim przedsiębiorcom na konkurowanie z sieciami dyskontów oraz hipermarketów – dodaje spółka.

Coraz więcej sieci handlowych, restauracji i producentów żywności w Polsce i na całym świecie podejmuje decyzję o wycofaniu jaj pochodzących z chowu klatkowego. Swoje publiczne deklaracje w tej sprawie wydały już takie marki jak Nestlé, Kaufland, Żabka, Lidl, Starbucks, Grycan i wiele innych.