Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

EEC 2018: Omnichannel w handlu tradycyjnym staje się rzeczywistością



dlahandlu.pl - 22 maja 2018 12:39


– W handlu tradycyjnym ewolucja technologiczna ma już miejsce, a proces ten ciągle przyspiesza – uważa Filip Gieleciński, dyrektor zarządzający, Client Service Director, Posterscope Polska, panelista debaty ,,Zarządzanie informacją... dźwignią handlu", która odbyła się w ramach X Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

– Mogę podać przykład jednej z większych sieci convenience z Czech. Wprowadzono tam m.in. kamerę z detekcją twarzy, kamerę 360 tworzącą bit mapę oraz zebrano dane o klientach za pośrednictwem ich smartfonów, a te wszystkie informacje udało się połączyć z danymi kasowymi. Dzięki temu dokonano dokładnej analizy kupujących w miejscu sprzedaży – jasna analityka, posegmentowany konsument z przypisanymi koszykami, z dokładną ilością produktów, określonym czasem robienia zakupów. Można było nawet przewidzieć, kiedy konsument z danego segmentu może ponownie pojawić się w sklepie – tłumaczył Filip Gieleciński.

– Następnym etapem była digitalizacja punktów sprzedaży – bez tradycyjnych materiałów POS, za to z ekranami i lustrami digitalowymi w toaletach, na których wyświetlano reklamy wybranych produktów. Po dziewięciu miesiącach nastąpiła personalizacja przekazu – był skierowany już do bardzo konkretnego konsumenta (ujęto wiek, płeć, porę robienia zakupów), po trzech miesiącach wzrost sprzedaży promowanych produktów sięgnął… 800 proc. W kanale offline zaczynamy coraz więcej wiedzieć o konsumencie, to przełom w komunikacji i omnichannel, do którego powinniśmy dążyć – powiedział ekspert.