Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Ekspert: Klienci e-sklepów spożywczych chcą być traktowani indywidualnie



dlahandlu.pl - 21 czerwca 2018 14:50


– Klienci oczekują rozmaitych ułatwień procesu zakupowego w e-sklepach spożywczych – między innymi w postaci zapamiętywania poprzednich zamówień, tworzenia list zakupowych czy też dostosowania oferty poprzez indywidualne prezentowanie produktów w oparciu o dane z poprzednich transakcji lub wizyt. Inny bardzo ważny element to traktowanie klienta indywidualnie, zwłaszcza że klienci e-sklepów często przywiązują się do jednego miejsca i to w nim kupują ponownie – uważa Marek Molicki, ekspert YouLead, twórcy narzędzia do automatyzacji sprzedaży w internecie.

–  Prawdopodobnie nie ma drugiej branży w e-commerce, w której logistyka odgrywałaby tak ważną rolę jak w sektorze spożywczym. Klienci tego typu e-sklepów wśród powodów robienia zakupów online wymieniają oszczędność czasu jako ten najważniejszy. Innym kluczowym elementem jest elastyczna dostawa do domu, dostosowana do preferencji klienta. Nic dziwnego, gdyż produkty z kategorii FMCG to nie książka czy odzież, których późniejsza dostawa nie będzie miała większego znaczenia dla klienta. Kolejnym najczęściej wskazywanym motywatorem do zakupów spożywczych online jest duży wybór produktów, z którym mamy do czynienia w hipermarketach stacjonarnych. Co ciekawe, cena nie jest głównym czynnikiem motywującym do dokonywania zakupów w sieci –  mówi ekspert YouLead.

– Myśląc o sukcesie w tej branży trzeba położyć duży nacisk na wygodę dokonywania zakupów – zarówno przez laptopy, jak i urządzenia przenośne i to z dużym wskazaniem na te drugie. Warto też zadbać o szybkość i jakość dostawy, a więc o szeroko pojętą logistykę oraz usprawnienie procesu zakupowego – zarówno dla klientów pojawiających się w sklepie po raz pierwszy, jak i dla tych, którzy wracają po raz kolejny. To wszystko buduje zaufanie do e-sklepu, które przekłada się na powtarzające się wizyty – podsumowuje Marek Molicki.