Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

11,5 tys. gości na tegorocznym Europejskim Kongresie Gospodarczym



PAP - 27 czerwca 2018 15:11


11,5 tys. gości uczestniczyło w tegorocznej, 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Zdecydowana większość jest zadowolona z udziału i planuje przyjazd na kolejne edycje – poinformowano podczas środowej konferencji prasowej w Katowicach.

Kongres to trzydniowy cykl debat o różnorodnej tematyce, podążającej - w zamyśle organizatorów - za aktualną sytuacją gospodarczą Polski, Europy i świata. Odbył się w dniach 14-16 maja. Wśród gości byli m.in. premier Mateusz Morawiecki, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, komisarz ds. jednolitego rynku cyfrowego Andrus Ansip oraz inni unijni komisarze: ds. klimatu Miguel Arias Canete i ds. handlu Cecilia Malmstroem. Obecni byli też m.in. wicepremier Jarosław Gowin oraz ministrowie: spraw zagranicznych Jacek Czaputowicz, energii Krzysztof Tchórzewski, finansów Teresa Czerwińska, inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński, przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz, środowiska Henryk Kowalczyk czy edukacji Anna Zalewska. Kongresowi towarzyszyły European Start-up Days, które odwiedziło 2,5 tys. osób.

"Cieszy to, że biznes i przedsiębiorcy skutecznie wykorzystują kongres i obecność na kongresie. Według naszych wyliczeń podczas kongresu odbyło się ok. 100 tys. spotkań biznesowych, wynikają z nich konkretne projekty biznesowe, dla gospodarki, dla regionu są to bardzo dobre efekty" - powiedział podczas środowej konferencji prasowej prezes organizującej kongres Grupy PTWP Wojciech Kuśpik.

Jak poinformował, 88 proc. ankietowanych uczestników kongresu deklaruje udział w jego przyszłorocznej edycji, a 83 proc. uczestników, 90 proc. partnerów i 88 proc. panelistów wyraziło zadowolenie z uczestnictwa w kongresie gospodarczym. "Jubileuszowa edycja pokazała, że po tych 10 latach Katowice i woj. śląskie są postrzegane na mapie świata jako miejsce bardzo przyjazne, jako miejsce wielu wydarzeń i przedsięwzięć" - podkreślił wojewoda śląski Jarosław Wieczorek.

"Katowice postawiły na przemysł spotkań, Europejski Kongres Gospodarczy jest dla niego kołem zamachowym. To sztandarowa impreza miasta Katowice, będziemy nadal zwiększać jej potencjał" - powiedział prezydent Katowic Marcin Krupa.

Mówiąc o planach na przyszły rok prezes Kuśpik uznał za priorytet jeszcze większe umiędzynarodowienie kongresu, a w wymiarze technicznym - wykorzystanie w większym zakresie przestrzeni wokół Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Spodka, gdzie odbywa się to wydarzenie.

Europejski Kongres Gospodarczy i European Start-up Days 2018 za pośrednictwem telewizji, prasy, radia i portali internetowych relacjonowało ponad siedmiuset dziennikarzy reprezentujących ponad 170 redakcji. W efekcie w polskich mediach powstało blisko 9 900 publikacji dotyczących lub wzmiankujących obydwa wydarzenia. Ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i czasie antenowym, oszacowana na dzień 20 czerwca br. przekroczyła 42,1 mln zł.

Wydarzenie szeroko komentowano w mediach społecznościowych – na temat EEC i ESD pojawiły się w nich aż 8563 wzmianki, z czego 6226 na twitterze, 1749 na facebooku oraz 320 na Instagramie.