Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Ekspert: Działania CSR wśród sieci detalicznych to bardziej konieczność niż wyróżnik



dlahandlu.pl - 17 sierpnia 2018 10:11


Wsparcie finansowe lokalnych inicjatyw, walka z marnowaniem żywności i działania proekologiczne - sieci handlowe chcą być postrzegane jako firmy odpowiedzialne społecznie. Czy ten wymiar ich działalności jest ważny konsumentów? O to pytamy Martę Nowak, Client Business Partner w firmie Nielsen.

- Rzeczywiście, działania CSR wśród sieci detalicznych wydają się obecnie bardziej koniecznością niż wyróżnikiem. Odpowiedzialność społeczna to aspekt ważny przede wszystkim dla młodego pokolenia. Z badań Nielsen wynika, że aż 51 proc. millenialsów, czyli osób w wieku 20-30 lat, poszukuje informacji o działaniach prospołecznych i prośrodowiskowych na opakowaniach kupowanych produktów. Dla porównania, wśród osób w wieku ok. 50-60 lat odsetek ten jest kilkukrotnie niższy i wynosi 12 proc. - mówi Marta Nowak.

Zdaniem ekspertki, świadczy to o aktywnym zainteresowaniu tym, jak możemy wesprzeć lokalną społeczność nabywając konkretne produkty lub kupując w określonych sieciach. - Te poszukiwania będą zyskiwać na znaczeniu. Szacuje się, że w 2020 roku millenialsi będą stanowić 35 proc. światowej siły roboczej i właśnie oni będą zarabiać i wydawać znaczące kwoty na zakupy spożywcze - przewiduje przedstawicielka Nielsena.

- Sieci spożywcze w Polsce kładą nacisk przede wszystkim na działania wokół dystrybucji żywności do potrzebujących oraz edukacji żywnościowej dzieci. Pierwsze z nich opierają się na współpracy z Bankami Żywności. Są to często zbiórki żywności organizowane przez sieć, a następnie jej dystrybucja do potrzebujących realizowana przez Bank Żywności. Z drugiej strony mamy do czynienia z warsztatami czy programami żywieniowymi w szkołach, które są finansowane właśnie przez sieci spożywcze. Wiele sieci realizuje również działania prośrodowiskowe. Przykładem może być wykorzystanie samochodów elektrycznych do dostawy zakupów internetowych czy deklaracja o redukcji ilości reklamówek, które nie nadają się do recyclingu. Ciekawie do problemu reklamówek podeszła jedna sieci spożywczych za granicą. Zawsze przy użyciu reklamówki wielorazowej tejże sieci, klient otrzymuje rabat na dokonywane właśnie zakupy. Zyskuje więc podwójnie: dba o środowisko i dzięki temu kupuje taniej - wyjaśnia Marta Nowak.