Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

185 tys. euro od Fundacji Carrefour dla polskich rolników



dlahandlu.pl - 11 września 2018 14:46


W ramach realizacji swojej strategii sieć handlowa Carrefour Polska wesprze grantami 25 polskich rolników w uprawie produktów ekologicznych.

Aby promować rozwój rolnictwa ekologicznego, Carrefour planuje zapewnić długotrwałe wsparcie od Fundacji Carrefour dla rolników w zakresie przekształceń na rolnictwo ekologiczne. W tym celu sieć wdraża nowy projekt - granty dla rolników zainteresowanych rolnictwem ekologicznym.

Jest to możliwe dzięki przekazaniu środków finansowych przez Fundację Carrefour na realizację projektów realizowanych przez Fundację AgriNatura oraz Społeczny Instytut Ekologiczny. Łączna wartość grantów wynosi prawie 185 000 EUR, co odpowiada 800 000 zł (licząc po aktualnym kursie 1 EUR równym 4,32 PLN).

- Jednym z nowych, strategicznych obszarów, w które Carrefour Polska chce się angażować w ramach transformacji żywieniowej, jest polskie rolnictwo bio. Uważamy, że do dalszego rozwoju wymaga ono wsparcia ze strony firm takich jak nasza. Dlatego Carrefour chce nawiązać długofalową współpracę z polskimi rolnikami, aby promować produkty lokalne i ekologiczne wśród klientów sieci - powiedział Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska.

Celem projektu Fundacji AgriNatura jest zwiększenie ilości i różnorodności ekologicznych warzyw na rynku poprzez zapewnienie gospodarstwom rodzinnym wsparcia, niezbędnego do rozwoju i dywersyfikacji produkcji warzyw bio na krajowym rynku. Projekt będzie wspierał 20 rolników poprzez inwestycje, szkolenia i rozwijanie potencjału, koncentrując się na rozwoju produkcji warzyw i różnorodności biologicznej w rolnictwie.

Celem drugiego projektu, realizowanego przez Społeczny Instytut Ekologiczny, jest wsparcie przejścia na rolnictwo ekologiczne poprzez wdrożenie pełnego procesu konwersji do tego modelu produkcji w 5 wybranych gospodarstwach. Beneficjenci projektu otrzymają pomoc ekspercką i finansową, w tym dokładne planowanie - od transformacji metod produkcji po marketing i sprzedaż nowych produktów - doradztwo w zakupie niezbędnych narzędzi oraz środków produkcji, takich jak nasiona lub podstawowy sprzęt oraz szkolenie w celu podniesienia ich wiedzy i umiejętności.