Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Biedronka: Rocznie sprzedajemy około 11 mln książek



dlahandlu.pl - 19 września 2018 11:46


- Możemy już teraz powiedzieć, że akcja „Gang Słodziaków” spotkała się z niezwykłym zainteresowaniem naszych klientów. Pierwsze dane, które o tym świadczyły, napłynęły już po pierwszym dniu akcji. Okazało się, że zaledwie 47 minut od początku akcji wystarczyło, żeby pierwsza osoba kupiła Słodziaka. Także z samego rana, ok. godz. 6:00, kupiono książkę opowiadającą o przygodach Gangu - mówi Justyna Rysiak, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska S.A.

- O popularności Słodziaków świadczą też wpisy w mediach społecznościowych – nasi klienci bardzo chętnie dzielą się zdjęciami z ulubionymi maskotkami. Również filmiki związane z akcją na naszym kanale: www.youtube.com/SklepyBiedronka osiągnęły już ponad 6 mln wyświetleń, w tym najwięcej piosenka Słodziaków – blisko 2,5 mln po zaledwie 3 tygodniach akcji i skromnym wsparciu mediowym. Z dużą satysfakcją obserwujemy też, że nasi klienci chętnie sięgają po książkę o Słodziakach – w mediach społecznościowych bardzo często pojawiają się nie tylko jej zdjęcia, ale także recenzje - wyjaśnia Justyna Rysiak.

Menedżerka Jeronimo Martins Polska podkreśla, że książki są stałym elementem oferty Biedronki od 2009 roku i od tego czasu stały się jednym z wyróżników sieci na tle oferty rynkowej konkurencji. - Z każdym rokiem obserwujemy coraz większe zainteresowanie Polaków książkami, a w szczególności organizowanymi przez nas akcjami specjalnymi. Widząc ten trend, stale rozwijamy ofertę tytułów dostępnych w naszej sieci, wprowadzając na nasze półki zarówno klasyki literatury, jak i najnowsze bestsellery - dodaje.

- Kładziemy też duży nacisk na popularyzację czytelnictwa. Dzięki skali naszej sieci – ponad 2830 sklepom zlokalizowanym w ponad tysiącu miejscowości – mamy szansę dotrzeć z ofertą książek do większej liczby klientów. Dzięki tym staraniom tylko w ciągu ostatnich trzech lat sprzedawaliśmy rocznie średnio ok. 11 mln egzemplarzy książek. By popularyzować czytelnictwo, organizujemy także konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Do tej pory w ramach projektu ukazały się trzy tytuły: „Szary domek”, „Córka bajarza” i „Nieustraszony Strach na Wróble”. Sprzedały się one w ponad 130 tys. egzemplarzy. Aktualnie trwa czwarta edycja konkursu, której efekty poznamy już w listopadzie tego roku - mówi Justyna Rysiak.