Komisja Europejska koncentruje się na podwójnej funkcji firmy Amazon, który z jednej strony obsługuje sprzedawców na swojej stronie internetowej, a z drugiej rywalizuje z tymi samymi detalistami za pośrednictwem własnych produktów, wyprodukowanych na wzór ich wyrobów lub nawet ulepszonych.
W kwestionariuszu wysłanym do sprzedawców detalicznych Komisja zapytała, czy produkty marki własnej Amazon uruchomione w ciągu ostatnich pięciu lat były identyczne lub bardzo podobne do produktów konkurencji oferowanych na jego platformie.
Kupcy zostali zapytani, w jaki sposób produkty Amazona wpłynęły na ich działalność, inwestycje, marketing, ceny, strategię sprzedaży i decyzje biznesowe oraz, czy liczba sprzedawców wzrosła lub zmniejszyła się po wejściu Amazon z danym produktem.
Organy regulacyjne chciały również wiedzieć, czy Amazon skontaktował się z detalistami lub ich dostawcami przed wprowadzeniem na rynek nowych produktów. Detaliści otrzymali czas do 9 października na odpowiedź. Zostali także poproszeni o dostarczenie dokumentów wymiany informacji z Amazon.
Amazon odmówił komentarza.