Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

KE chce przyjrzeć się, czy Amazon nie dubluje produktów swoich sprzedawców



dlahandlu.pl, za esmmagazine.com - 2 października 2018 11:08


Komisja Europejska zwróciła uwagę na to, że firma Amazon sprzedaje pod marką własną produkty podobne do tych, jakie wystawiają na jego platformach inni sprzedawcy. Komisja wysłała do sprzedawców detalicznych i producentów ankietę, w której pyta, czy ta sytuacja miała negatywne skutki dla ich działalności. To może być wstępem do formalnego postępowania i grzywny wobec amerykańskiego giganta technologicznego – informuje esmmagazine.com, za agencją Reuters.

Komisja Europejska koncentruje się na podwójnej funkcji firmy Amazon, który z jednej strony obsługuje sprzedawców na swojej stronie internetowej, a z drugiej rywalizuje z tymi samymi detalistami za pośrednictwem własnych produktów, wyprodukowanych na wzór ich wyrobów lub nawet ulepszonych.

W kwestionariuszu wysłanym do sprzedawców detalicznych Komisja zapytała, czy produkty marki własnej Amazon uruchomione w ciągu ostatnich pięciu lat były identyczne lub bardzo podobne do produktów konkurencji oferowanych na jego platformie.

Kupcy zostali zapytani, w jaki sposób produkty Amazona wpłynęły na ich działalność, inwestycje, marketing, ceny, strategię sprzedaży i decyzje biznesowe oraz, czy liczba sprzedawców wzrosła lub zmniejszyła się po wejściu Amazon z danym produktem.

Organy regulacyjne chciały również wiedzieć, czy Amazon skontaktował się z detalistami lub ich dostawcami przed wprowadzeniem na rynek nowych produktów. Detaliści otrzymali czas do 9 października na odpowiedź. Zostali także poproszeni o dostarczenie dokumentów wymiany informacji z Amazon.

 

Amazon odmówił komentarza.