Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Mięso i wędliny bez antybiotyków nowym segmentem rynku



Puls Biznesu - 8 października 2018 10:12


U naszych sąsiadów poruszenie, u nas po cichu powstający rynek. Mięso i wędliny pochodzące z hodowli, w których wyeliminowano antybiotyki, to nowy biznes - podaje Puls Biznesu.

Czwarty największy niemiecki producent wędlin, Reinert Westfälische Privat Fleischerei, wprowadza szum na rynku nową linią przetworów mięsnych ze świń z hodowli, w której nie używano antybiotyków. Dostarcza mu je jeszcze większy gigant, bo Danish Crown, największy producent wieprzowiny w Europie. A ten „bezantybiotykowy” ruch doprowadza branżę do pasji — piszą dziennikarze WirschaftsWoche. Tymczasem bez takich emocji ta kategoria produktów powstaje i w Polsce.

Latem zeszłego roku pierwsze testy w sieci Netto robiło pomorskie Prime Food, obecnie działające pod szyldem Goodvalley. I szybko poszło znacznie szerzej.

— Zdecydowanie jest już moment na budowę takiego rynku w Polsce. Nad projektem pracowaliśmy kilka lat, zbierając doświadczenia w eksporcie. Dziś widzimy, że Polacy szukają tego typu produktów, więc budujemy tu tę kategorię. Nasze mięso z hodowli bez użycia antybiotyków jest dostępne w największych sieciach handlowych jako stała pozycja asortymentowa — w Tesco, Netto, Carrefourze, Aldi i czasowo w Kauflandzie. Produkt testują też wybrane sklepy Biedronki w większych miastach — mówi Paweł Nowak, dyrektor zarządzający Goodvalley.

Czytaj więcej w Pulsie Biznesu