Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Mintel: Polacy są otwarci na nowe doświadczenia smakowe



horecatrends.pl - 23 października 2018 10:04


- Na polskim rynku gastronomicznym pojawia się coraz więcej miejsc z kuchnią etniczną, przyjaznych osobom stosującym dietę roślinną czy też „artystycznych” - niemalże luksusowych - cukierni, takich jak Odette w Warszawie czy Umam w Gdańsku - mówi www.horecatrends.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Jak dodaje ekspertka polski rynek gastronomiczny w dynamiczny sposób ulega zmianom w odpowiedzi na trendy i oczekiwania konsumentów. - Eksperymentuje się tutaj także z bardziej unikalnymi konceptami, czego przykładem jest niedawno otwarta Pijalnia Ziół Dary Natury w Warszawie - wylicza.

Zdaniem ekspertki Mintela polscy konsumenci, przede wszystkim osoby młodsze i mieszkańcy dużych miast, są otwarci na nowe doświadczenia smakowe. Według danych firmy Mintel, ośmiu na dziesięciu Polaków mówi o tym, że lubi próbować nowych smaków. Warto podkreślić, że dwie piąte respondentów wskazuje, że wolą próbować nowych smaków, gdy jedzą poza domem niż eksperymentować z nimi w domu. W grupie wiekowej 16-24 odsetek odpowiedzi twierdzących wyniósł niemal 50%.

- Scena gastronomiczna walczy o uwagę konsumenta również za pomocą przykuwających oko, nieszablonowych pomysłów w kontekście projektowania przestrzeni. Coraz częściej na mapie gastronomicznej dużych miast pojawiają się miejsca, które idealnie wpisują się w potrzebę dzielenia się nowymi wrażeniami w mediach społecznościowych. Przykładem może być wrocławska cukiernio kawiarnia Nanan w pudrowo różowej stylistyce. To, że wizualna strona gastronomii jest niezwykle ważna szczególnie dla młodszych odbiorców potwierdzają dane Mintel - dodaje Honorata Jarocka.

Jej zdaniem niemal 30% respondentów w wieku 16-24 deklaruje, że lubi dzielić się zdjęciami tego, co piją i jedzą na swoich profilach społecznościowych, przy czym średnia dla wszystkich grup wiekowych to 20%.