Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Portugalskie oddziały Jeronimo Martins z solidnym wzrostem sprzedaży LfL



dlahandlu.pl - 31 października 2018 11:02


Działająca w Portugalii sieć Pingo Doce, należąca do grupy Jeronimo Martins, zanotowała w trzecim kwartale tego roku 4,6 proc. wzrostu sprzedaży LfL, a sprzedaż LfL sieci cash & carry Racheio wzrosła o 4,9 proc.

Z kolei sieć sklepów Ara, działająca w Kolumbii, zwiększyła w trzecim kwartale sprzedaż rok do roku o 48 proc. licząc w lokalnej walucie (grupa nie podała dla tej sieci wysokości sprzedaży liczonej LfL).

Po trzech kwartałach 2018 r. sprzedaż Recheio wyniosła 739 mln euro, co oznacza wzrost ogółem o 3,5 proc. Wzrost LfL wyniósł za 9 miesięcy 3,7 proc.

W pierwszych dziewięciu miesiącach roku Pingo Doce nadal koncentrowało się przede wszystkim na sprzedaży, która wzrosła o 5,1 proc., rok do roku, do 2,8 mld euro. Spółka kontynuowała swoją silną strategię promocyjną. Pingo Doce nadal inwestuje w poszerzanie oferty swoich marek własnych, wprowadzając 146 produktów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku. Do końca września Pingo Doce otworzyło 8 nowych sklepów i odnowiło 32.

Kolumbijska Ara po 9 miesiącach odnotowała sprzedaż w wysokości 439 milionów euro, co stanowi wzrost o 52,2 proc. ogółem, w stosunku do ubiegłego roku. Oferta marek własnych sieci to obecnie asortyment zawierający ponad 850 produktów. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku wprowadzono na rynek 189 nowych produktów. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku Ara otworzyła 86 nowych placówek, kończąc okres z ogólną liczbą sklepów na poziomie 475. Marka przygotowana jest na bardzo silny program nowych otwarć w czwartym kwartale – spóka spodziewa się otwarcia 150 sklepów do końca 2018 roku.