Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

DHL Parcel: W okresie szczytu paczkowego zatrudnienie rośnie o 15 proc.



dlahandlu.pl - 5 listopada 2018 11:43


- Okres tzw. szczytu paczkowego wpływa na zwiększenie zatrudnienia w tym czasie o około 15 proc. w skali kraju. Z tego względu niezwykle ważne jest opracowanie przez dział HR skutecznej i atrakcyjnej strategii pozyskania nowych pracowników - mówi Tina Sobocińska, dyrektor ds. personalnych i komunikacji w DHL Parcel Polska.

- W DHL Parcel gorąco zachęcamy do aplikowania kobiety, tak by odczarować stereotyp, że branża kurierska to typowo męski świat. Płeć nie ma znaczenia i każdy ma takie same szanse, ważne, aby pracownik posiadał umiejętność budowania dobrych relacji, współpracy z zespołem i z Klientem. W DHL Parcel pracuje w tej chwili ponad 100 kurierek, które radzą sobie tak samo dobrze jak mężczyźni. Również większą część kadry zarządzającej w firmie stanowią kobiety, co jest dowodem różnorodności i daje możliwości ciekawych ścieżek kariery. W tym roku wprowadzamy również nową formę współpracy z DHL Parcel jako dostawca paczek - dodaje Tina Sobocińska.

Rekrutacje na szczyt paczkowy trwają już od początku września, tak by móc z wyprzedzeniem przygotować się do okresu zwiększonego zapotrzebowania na usługi kurierskie.

DHL Parcel poszukuje kurierów, pracowników magazynu i operatorów wózków widłowych. W tym roku firma przewidujemy również nową formę współpracy w roli dostawców przesyłek. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą sobie dorobić przed świętami, nie rezygnując z dotychczasowego zajęcia. Dostawca to osoba, która wykonuje zadania podobne do kuriera, w elastyczny sposób wybierając ilość czasu, jaki chce przeznaczyć na pracę.

By zachęcić kandydatów do aplikowania firma oferuje stabilną i bezpieczną współpracę,
z atrakcyjnym wynagrodzeniem i elastycznymi godzinami pracy. Pracownicy objęci są także rozbudowanym pakietem socjalnym z dostępem do opieki medycznej oraz ubezpieczenia na życie na preferencyjnych warunkach. Firma proponuje również programy dla dzieci, prezenty z okazji narodzin, stypendia i wspólne imprezy z okazji Dnia Dziecka oraz posiłki profilaktyczne dla pracowników. W okresie szczytu paczkowego można skorzystać również z dodatkowych benefitów, takich jak dowóz do miejsca pracy w wybranych jednostkach.

DHL Parcel to młoda, rozwijająca się marka, korzystająca z 48 lat doświadczeń  firmy DHL. Z początkiem 2014 roku DHL Parcel został specjalnie wyodrębniony ze struktury DHL Express (Poland) Sp. z o.o., żeby od sierpnia 2017 stać się niezależnym podmiotem prawnym. Obecnie DHL Parcel jest liderem polskiego rynku przesyłek krajowych i prekursorem innowacyjnych rozwiązań e-commerce, dedykowanych Klientom w Polsce i w Europie. Firma dociera do 28 krajów Unii Europejskiej. Oferuje także odbiór osobisty w DHL Parcelshop. Jest to sieć 6000 Punktów Partnerskich w których szybko i wygodnie można nadać lub odebrać przesyłkę. Sieć Parcelshop tworzą między innymi sklepy Inmedio, 1-minute, Relay, Żabka, Freshmarket i sieć stacji benzynowych Shell – większość z tych punktów czynna jest codziennie, również w weekendy, minimum do godziny 21.

Zatrudnia prawie 3000 pracowników, posiada 6 krajowych centrów sortowania i 41 terminali. .