Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Prezes Dino: Sprzedaż LFL za rok 2018 wzrośnie dwucyfrowo



PAP Biznes - 9 listopada 2018 14:28


Dino Polska zakłada, że w całym 2018 r. osiągnie dwucyfrowy wzrost sprzedaży LFL, choć może on być trochę niższy niż po trzech kwartałach - poinformował PAP Biznes prezes Szymon Piduch. Jak mówi, wraz ze wzrostem skali działania spółki należy spodziewać się większych nakładów inwestycyjnych.

Spółka chce utrzymać dynamikę wzrostu marży EBITDA o 0,2 pkt. proc. do końca roku, w 2019 r. będzie pracować nad dalszą poprawą.

- Po trzech kwartałach wzrost LFL wynosi 12,4 proc. W całym roku może on być trochę niższy, ale dwucyfrowy wzrost jest niezagrożony - powiedział PAP Biznes prezes Szymon Piduch.

Wzrost sprzedaży LFL Dino Polska, właściciela sieci supermarketów, wyniósł w trzecim kwartale tego roku 8,6 proc. rdr. W okresie styczeń-wrzesień 2018 r. wzrost sprzedaży LFL wyniósł 12,4 proc.

- Obserwujemy wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach Dino oraz wzrost wartości przeciętnego paragonu. Jest to wspieranie przez wzrost dochodów rozporządzalnych polskich gospodarstw domowych. Uważamy, że pozytywne tendencje rynkowe będą kontynuowane i dalej powinniśmy obserwować silne wzrosty sprzedaży LFL - dodał.

Po trzech kwartałach skonsolidowane przychody Dino Polska osiągnęły poziom 4,3 mld zł i były 32 proc. wyższe rdr. Narastająco od początku roku, EBIT wzrósł o 44,4 proc. rdr do 290 mln zł, a EBITDA wzrosła o 34,6 proc. rdr do 370,5 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 8,7 proc. i była o 0,2 pkt proc. wyższa rdr.

Na koniec września 2018 roku sieć Dino liczyła 895 marketów, o 177 więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchnia sali sprzedaży wynosiła 343.281 m kw. Sieć marketów Dino powiększyła się w trzecim kwartale o 46 nowych sklepów, czyli o 5 więcej niż przed rokiem. Łącznie po trzech kwartałach sieć zwiększyła się o 120 sklepów w stosunku do 90 w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Spółka podtrzymuje szacunki, że w tym roku łączna wartość inwestycji wyniesie 600-650 mln zł. W okresie 9 miesięcy 2018 r. nakłady inwestycyjne wyniosły 466 mln zł. Prezes pytany o planowany CAPEX na 2019 rok, odpowiedział: "Tak szybki wzrost wiąże się także z dużymi inwestycjami. Reinwestujemy zyski i wraz ze wzrostem skali działania należy spodziewać się większych nakładów inwestycyjnych".