Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Primavika na FRSiH 2018: To my współtworzyliśmy trend na żywność prozdrowotną i ekologiczną



portalspozywczy.pl - 13 listopada 2018 10:53


Przez wiele lat wkładaliśmy wiele pracy i wysiłku w budowanie trendu na żywność prozdrowotną i ekologiczną - mówił Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika w trakcie debaty „Marka własna katalizatorem innowacji”, która odbyła się podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

– Odpowiadając na pytanie, czy sieci handlowe reagują szybciej czy wolniej na trendy konsumenckie, powinniśmy zwrócić uwagę na dwa typy firm. Jeden typ firm to przedsiębiorstwa nastawione na szybki zarobek: jest jakiś trend, kierunek czy nowinka, firmy chcą na tym zarabiać, więc szybko wchodzą w ten trend, szybko tworzą nowe produkty. Na przykład duże sieci handlowe, które tworzą marki własne, mogą szybciej reagować na trendy niż niejeden producent – mówił Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika.

- Ale jest jeszcze inna grupa producentów, która niekoniecznie patrzy na to, aby jak najszybciej zarobić, która wkłada w tworzenie produktów swoje serce, swoje idee, swoją myśl przez lata. Mówię to na podstawie mojej firmy, która ma 20 lat, ale mówię też na podstawie branży żywności ekologicznej i prozdrowotnej, w której działam – dodał.

- Znam przedsiębiorców, którzy 23 lata temu czy nawet 27 lat temu zaczynali tworzyć trendy na żywność ekologiczną. 23 lata temu sieci handlowe w ogóle nie chciały z nami rozmawiać na ten temat, a ci "ideowcy" dwadzieścia lat temu powiedzieli, że będą produkować tylko żywność ekologiczną. I do dziś taką produkują – mówił.

- Moja firma 20 lat temu postanowiła, że będzie produkowała żywność bez konserwantów, bez polepszaczy, bez sztucznych barwników, aromatów, bez glutaminianu sodu, dzisiaj nazywamy to hasłem „bez dodatków" – opowiadał.

- I w tym momencie my produkujemy żywność dla wegetarian i wegan. Kto 20 lat temu słyszał o wegetarianizmie i weganizmie w Polsce? Dzisiaj jest to modny trend, dziś wszystkie sieci handlowe na ten temat rozpisują się, że trzeba to mieć na półkach sklepowych, bo Nielsen zrobił badania. Ale te trendy to myśmy stworzyli – jako producenci, którzy mają 20 lat i więcej doświadczenia – tłumaczył prezes firmy Primavika.