Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Krowarzywa na FRSiH 2018: Większość naszych klientów nie jest wegetarianami



portalspozywczy.pl - 15 listopada 2018 11:06


- Zdecydowaną większość naszych klientów - nawet ponad 80 proc. - stanowią ludzie, którzy jedzą mięso na co dzień. Tak więc prowadzimy restauracje wegańską, która jest dla wszystkich. I to jest dla nas bardzo ważne - mówił Krzysztof Bożek, współtwórca i współwłaściciel sieci wegańskich restauracji Krowarzywa podczas debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

W pierwszej części dyskusji paneliści odpowiadali na pytanie co dla nich oznacza termin CSR. Krzysztof Bożek przyznał, że dla sieci Krowarzywa społeczna odpowiedzialność biznesu od samego początku była kluczowym tematem.

- Nasza działalność opiera się o sprzedaż produktów w 100 proc. roślinnych, wegańskich. Jest to dla nas główny wyznacznik społecznej odpowiedzialności biznesu. To, co sprzedajemy jest bardziej ekologiczne, ma mniejszy wpływ na obciążenie środowiska i jest nieobarczone względami etycznymi, czyli cierpieniem zwierząt. Myślę więc, że sam fakt, że to, co sprzedajemy jest w 100 proc. roślinne jest naszą główną odpowiedzią na to zagadnienie - dodał.

W drugiej części debaty rozmawialiśmy o nośnych tematach marnowania żywności oraz użycia plastiku w kontekście działań CSR podejmowanych przez uczestników rynku FMCG.

- Od samego początku nie oferowaliśmy naszym klientom plastikowych sztućców. Ważne było dla nas to, aby jakiekolwiek plastikowe naczynia były możliwie jak najmniej obciążające środowisko. Byliśmy jedną z pierwszych firm, która wprowadziła do użycia świetny polski wynalazek, czyli talerze z otrąb pszenicznych. Nie dość, że są w pełni ekologiczne i biodegradowalne to jeszcze można je zjeść. Może nie są super smaczne, ale bardzo lubią je chomiki i konie. Gdy nam ich trochę zostawało, przyjeżdżali ludzie ze stadniny i odbierali je od nas. Nie byłoby to możliwe z plastikiem - dodał Bożek.