Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

eBay: Polscy sprzedawcy coraz więcej eksportują podczas Black Friday



dlahandlu.pl - 21 listopada 2018 11:17


Jak wynika z danych eBay, eksport towarów przez polskich dostawców, podczas Black Friday 2017, wzrósł w kluczowych sezonowych kategoriach o ponad 20 proc. rdr, a produkty polskich sprzedawców były wybierane i eksportowane średnio co 5 sekund. Wartość ta robi tym większe wrażenie, że wynika z realizacji zamówień dla klientów na najbardziej konkurencyjnych zachodnich rynkach.

Podczas wyprzedaży Black Friday w 2017 r, towary od polskich dostawców były wybierane i eksportowane średnio co 5 sekund. Wśród produktów najczęściej wybieranych przez zagranicznych klientów znajdowały się m.in. części samochodowe, artykuły do domu i ogrodu, produkty służące do majsterkowania, a także sprzęt elektroniczny oraz ubrania. Polscy przedsiębiorcy działający wykorzystali możliwość dotarcia do zagranicznych odbiorców podczas Black Friday i w ostatnich latach istotnie zwiększyli eksport do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Włoch oraz Francji. 

– Z roku na rok, Polacy zwiększają obroty i radzą sobie coraz lepiej. Już teraz ponad 33 proc. polskich sprzedawców eksportuje na cztery lub więcej kontynentów, a wzrost eksportu produktów z kluczowych sezonowych kategorii, w okresie Black Friday 2017 roku, odnotowano na poziomie ponad 20% r/r w. Na uwagę zasługuje także fakt, że do sukcesu polskich przedsiębiorców przyczyniają się klienci na zachodnich rynkach, gdzie konkurencja jest naprawę silna – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

Black Friday zdobywa coraz większe znaczenie w zakupowym kalendarzu Polaków. Szacuje się, że w tegorocznej akcji wyprzedażowej, 19-28 listopada, weźmie udział aż 6,7 milionów rodaków , a łączna suma ich wydatków przekroczy kwotę 2,3 miliarda złotych.