Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Gemius: Spada zainteresowanie wyprzedażami na AliExpress



dlahandlu.pl - 27 listopada 2018 09:27


AliExpress przygotowała święto wyprzedaży – Global Shopping Festival, podczas którego wiele produktów można było kupić nawet o 50 proc. taniej. Tegoroczna promocja trwała 48 godzin: w Polsce rozpoczęła się w sobotę, 10 listopada o godz. 14:00 i trwała do poniedziałku 12 listopada do godziny 13:59. Czy wydarzenie to cieszyło się zainteresowaniem wśród Polskich klientów? Analiza przeprowadzona przez Gemius dostarcza na ten temat ciekawych wniosków.

Jak pokazują dane pochodzące z badania Gemius/PBI, w tym roku zainteresowanie wyprzedażami w AliExpress było mniejsze niż jeszcze rok temu. W 2017 roku domena aliexpress.com oraz aplikacja AliExpress wygenerowała w dniach 10-12 listopada 70 549 063 odsłon, zaś w tym roku - 60 270 537 odsłon. Co prawda w ubiegłym roku promocja trwała tylko 11 listopada, jednak tylko tego dnia serwis i aplikacja zanotowały aż 47 478 174 odsłon. 

Różnice na korzyść roku ubiegłego widać także, gdy spojrzymy na dane dotyczące realnych użytkowników, którzy odwiedzili stronę aliexpress.com lub skorzystali z aplikacji AliExpress:
• 10 listopada 2018 było ich prawie o 400 tys. mniej niż w 2017 (1 mln vs 1,4 mln)
• 11 listopada 2018 było ich o 700 tys. mniej niż w 2017 (1,4 mln vs. 2,1 mln)
• 12 listopada 2018 było ich o 200 tys. mniej niż w 2017 (1,2 mln vs. 1,4 mln)

– Tegoroczna wyprzedaż na AliExpress rzeczywiście cieszyła się mniejszym zainteresowaniem ze strony kupujących niż ubiegłoroczna edycja. Możliwe, że udział w tym miała coraz większa popularność wydarzeń takich jak Black Friday czy Cyber Monday, które odbywają się zaledwie kilkanaście dni po 11 listopada – w tym roku są to odpowiednio 23 i 26 listopada. W związku z tym, coraz więcej firm i sklepów przygotowuje atrakcyjne obniżki dla swoich klientów, a część z nich rozpoczyna je nawet kilka dni wcześniej, przez co stanowią one coraz mocniejszą konkurencję dla chińskiego giganta. Kalkulując wciąż stosunkowo długi czas oczekiwania na wysyłkę, część osób mogła zdecydować się na zakupy w innym sklepie – mówi Katarzyna Binert, e-commerce manager w Gemius Polska. – Interesująca jest także duża popularność aplikacji AliExpress wśród kobiet i mieszkańców wsi. Jest to dowód na duże przywiązanie obu tych grup do marki AliExpress, a także na to, że nie chcą przegapić żadnej atrakcyjnej oferty.