Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Kiedy kupić prezenty, by dotarły na święta?



dlahandlu.pl - 4 grudnia 2018 14:57


Firma Sendit, operator platformy wysyłkowej Sendit.pl, dzięki której można zamawiać usługi kurierskie sprawdziła, do kiedy powinniśmy kupić wszystkie prezenty, żeby nie martwić się, czy zdążą one przyjść przed 24 grudnia.

Świąteczną atmosferę czuć zwykle od drugiego tygodnia listopada, jednak niewiele osób decyduje się na kupno upominków w tym miesiącu. Najgorętszy czas zaczyna się w grudniu, kiedy presja związana ze świątecznymi zakupami jest nieunikniona. 

- Według analizowanych przez nas danych za 2017 rok, terminowość doręczeń w drugiej połowie listopada w porównaniu do początku miesiąca, spada o około 10%. Oznacza to, że co 10 paczka dotrze do kupującego z opóźnieniem – po dwóch lub więcej dniach roboczych. Każdy, kto planuje zakup prezentów mikołajkowych przez internet powinien złożyć zamówienia najpóźniej w ostatnim tygodniu listopada. Najtrudniejszy i najbardziej stresujący dla wszystkich okres zacznie się w okolicach 17 grudnia. W najgorętszych dniach nawet połowa spośród naszych zakupów dotrze ze sporym, kilkudniowym opóźnieniem. Pamiętajmy też o tym, że w tym roku Wigilia przypada w poniedziałek, musimy się więc liczyć z tym, że w sobotę i niedzielę (22.12 i 23.12) doręczeń nie będzie prawie wcale, a w poniedziałek będą realizowane w ograniczonym zakresie - mówi Wojciech Kliber, wiceprezes zarządu Sendit S.A., Co-Founder w Bliskapaczka.pl.

Nie bez znaczenia jest też wybór sposobu dostawy, na jaki się zdecydujemy. Należy brać pod uwagę, iż w grudniu liczba paczek przewożonych przez firmy kurierskie znacznie, nawet kilkukrotnie, przekracza te występujące w innych miesiącach. W takiej sytuacji alternatywą wobec kuriera są punkty odbioru, takie jak placówki poczty, maszyny paczkowe, kioski, stacje benzynowe, sklepy i inne. 

- Z doświadczenia z poprzednich lat wiemy, że niektóre, najbardziej popularne punkty, mogą być chwilowo przepełnione. Warto jednak podkreślić ogromną skalę inwestycji w infrastrukturę oraz gęstość sieci punktów odbioru (maszynowych i tych opierających się na obsłudze ludzkiej) u wszystkich operatorów, jaka miała miejsce na przestrzeni ostatniego roku. Obecnie rozwiązanie to wygląda na finalnie bezpieczniejsze z punktu widzenia komfortu i czasu oczekiwania na paczkę - mówi Zbigniew Ptaszyński, członek zarządu Sendit S.A., Co-Founder w Bliskapaczka.pl.