Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

DayUp: Konsumenci oczekują, że produkty spożywcze będą prozdrowotne i wygodne w użyciu



portalspozywczy.pl - 5 grudnia 2018 18:15


- Większość trendów panujących obecnie na rynku produktów spożywczych można przyporządkować do dwóch mega trendów, które już od kilku lat kształtują strategie marketingowe i produktowe w Polsce. Są to „potrzeba zdrowego stylu życia oraz „poszukiwanie łatwych rozwiązań” - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Bartosz Ponikło, dyrektor ds. marketingu firmy Arteta Sp. z o.o., właściciela marki DayUp.

- Pierwszy z nich skupia w sobie wszystkie zjawiska dotyczące zdrowego odżywiania np. clean label, produkty funkcjonalne, trend „bez” (laktozy, vegan friendly, bez dodatku cukru, bez glutenu itp.). Drugi związany jest oczekiwaniem przez konsumentów produktów wygodnych w spożyciu (convienience), „na raz” (snacking), na drogę (on-the-go) - wylicza Bartosz Ponikło.

Jego zdaniem oferta marki DayUp jest odpowiedzią na w/w dwa mega trendy jednocześnie. - Zwłaszcza akcentując tzw. czystość etykiety i uczciwość dotyczącą składu (np. brak dodatków technologicznych), co w wielu kategoriach nie jest oczywistością. DayUp wchodzi w taką kategorię udowadniając, że można zaoferować bardzo czysty pod względem składu produkt, wygodny w użyciu, jednocześnie w punkcie cenowym osiągalnym dla konsumenta masowego. Wbrew pozorom polski konsument bardzo szybko absorbuje trendy pochodzące z innych rynków, często szybciej niż konsumenci z krajów rozwiniętych. Trendy, do tej pory uważane za niszowe, stają się nagle bardzo popularne i to nie tylko wśród zamożnych, wielkomiejskich konsumentów. W firmie Arteta nazwaliśmy to strategią umasawiania nisz. Dzięki odpowiedniej polityce cenowej, masowej komunikacji budującej penetrację mentalną marki oraz maksymalnej penetracji fizycznej, dzięki efektywnej dystrybucji ważonej, jesteśmy w stanie oferować do tej pory niszowe produkty szerokiemu gronu konsumentów w całej Polsce - zapewnia ekspert.

Więcej na portalspozywczy.pl