Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

IGD: Co dziesiąty Brytyjczyk przyrządzi na świąteczny obiad danie bezmięsne



dlahandlu.pl, za IGD Retail Analysis - 7 grudnia 2018 12:46


Rynek spożywczy w Wielkiej Brytanii w okresie świątecznym (od 25 listopada do 29 grudnia 2018 r.) wzrośnie o 2,4 proc., a wydatki konsumentów wyniosą 21,6 mld funtów - wynika z nowych prognoz IGD.

Według badania IGD (przeprowadzonego na próbie 994 brytyjskich konsumentów sklepów spożywczych, między 19 a 20 listopada 2018 r.), prawie połowa (48%) kupujących zgadza się, że żywność i napoje są najważniejszym elementem Bożego Narodzenia. Podczas gdy 65% ​​planuje przyrządzić indyka, prawie co dziesiąty (9%) wybierze opcję wegetariańską lub bezmięsną alternatywę.

W szczególności młodsi klienci planują w tym roku eksperymentować z wegańskimi i wegetariańskimi przepisami - 20% 18-34-latków planuje przygotować wegańskie dania, a 25% przyrządzi posiłek według przepisów wegetariańskich.

7% badanych powiedziało, że do przygotowania świątecznych posiłków zamierza wykorzystać urządzenia typu Alexa, czy Google Home.

Klienci przewidują, że wydadzą średnio 90 funtów na główny posiłek świąteczny, a jedna trzecia kupujących (32%) planuje wydać na ten cel ponad 100 funtów. Wydatki 8% wyniosą mniej niż 25 funtów.

Reklama w coraz większym stopniu wpływa na zakupy spożywcze w okresie świąt Bożego Narodzenia. 35% kupujących przyznaje, że daje się skusić reklamom i kupuje określone artykuły spożywcze. W 2016 r. odsetek ten wynosił 29%.