Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Mastercard i eService testują nową technologię przyjmowania płatności



dlahandlu.pl - 13 grudnia 2018 14:05


Mastercard i eService ogłosiły pilotażowe wdrożenie rozwiązania LitePOS, które sprawia, że smartfon może pełnić funkcje zastrzeżone dotąd wyłącznie dla terminali płatniczych.

LitePOS działa w oparciu o innowacyjną technologię „PIN on glass”. Połączenie smartfona oraz współpracującej z nim przystawki umożliwia bezpieczne przyjmowanie płatności kartowych również o wartości przekraczającej 50 zł i wymagających podania kodu PIN. To pierwsze tego typu wdrożenie na polskim rynku, jednym z trzech pierwszych w Europie. W pilotażu, który potrwa do czerwca 2019 r., może wziąć udział kilkuset klientów eService.

Rozwiązanie technologiczne testowane w ramach pilotażu polega na wyposażeniu smartfonów lub tabletów działających pod kontrolą systemu Android (począwszy od wersji 7.0 Nougat), w aplikację eService LitePOS oraz akcesoryjny czytnik kart płatniczych, którego producentem jest renomowany dostawca terminali – firma Ingenico. Taki zestaw umożliwia stworzenie taniego i w pełni mobilnego rozwiązania obsługującego transakcje realizowane za pomocą zbliżeniowych oraz chipowych kart płatniczych. Jedną z najważniejszych cech nowego rozwiązania jest zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa. Dzięki temu staje się możliwe przyjmowanie smartfonem transakcji kartą, których wartość nie musi być jak dotąd ograniczona do 50 zł, czyli maksymalnej kwoty płatności bez PIN. Nad certyfikacją rozwiązania, gwarantującą bezpieczeństwo każdej transakcji, czuwa Mastercard.

Rozpoczynający się pilotaż ma na celu przetestowanie nowego rozwiązania w warunkach rynkowych. W trakcie jego trwania, na bazie opinii przedsiębiorców biorących w nim udział, wprowadzane będą kolejne udoskonalenia. Rezultatem będzie opracowanie ostatecznego kształtu rozwiązania LitePOS i poddanie go finalnym testom w końcowej fazie pilotażu.

- Testowana technologia ma ogromny potencjał. Jesteśmy przekonani, że dzięki wygodzie, łatwości obsługi i niskim kosztom rozwiązania, które przygotowujemy, już niedługo stanie się ono bardzo popularne, a na jego wykorzystanie zdecyduje się wielu nowych klientów, którzy dotąd odkładali decyzję o wprowadzeniu płatności bezgotówkowych do swojego biznesu - mówi Joanna Seklecka, Prezes Zarządu eService.

Planowane testy rynkowe zostały poprzedzone jakościowym badaniem opinii, przeprowadzonym wśród kilkunastu przedsiębiorców. Oceniali oni nową technologię, sposób instalacji aplikacji oraz łatwość użytkowania zestawu.