Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Michael Kors ma ambitne plany wobec marki Versace



dlahandlu.pl za Retail Detail - 3 stycznia 2019 13:46


Przejęcie domu mody Versace przez Michaela Korsa jest zakończone: luksusowe firmy zostaną teraz połączone pod nazwą Capri Holdings.

Michael Kors Holdings posiadał dotychczas marki Michael Kors oraz Jimmy Choo, a we wrzeniu ub. r. ogłosił, że przejmie Versace. Transakcja jest już zakończona: wspólne przedsięwzięcie będzie się nazywać Capri Holdings. Nazwa jest inspirowana włoską wyspą, która według nowego prezesa holdingu, Johna Idola, jest znana jako kultowe, luksusowe miejsce.

Fakt, że wyspa składa się z formacji trzech skał, które mają ponad 200 milionów lat, jest symboliczny i odnosi się do ponadczasowego dziedzictwa i silnego fundamentu trzech marek, z których wszystkie trzy zostały nazwane na cześć ich założycieli i były przez nich zarządzane .

Po zapłaceniu 1,8 miliarda euro za przejęcie Versace, amerykański holding zamierza teraz ożywić włoską markę i wierzy, że może podnieść obroty jej powyżej 2 miliardów dolarów (1,7 miliarda euro). Planuje się około stu nowych sklepów: grupa szczególnie zwraca uwagę na Azję, aby osiągnąć dalszy wzrost Versace.

Na dłuższą metę Capri chce otworzyć od 200 do 300 nowych sklepów Versace. Włoska firma odzieżowa będzie sprzedawać więcej butów i akcesoriów. Obecnie kategorie te stanowią 35% obrotu, ale grupa stawia sobie za cel sprzedaż na poziomie 60%.

Donatella Versace pozostaje na stanowisku dyrektora kreatywnego marki, a Jonathan Akeroyd utrzymał pozycję dyrektora generalnego marki.