Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Dwie trzecie Brytyjczyków chodzi po zakupy do Lidla lub do Aldi



dlahandlu.pl - 8 stycznia 2019 11:21


Według danych Kantar Worldpanel dwie trzecie konsumentów w Wielkiej Brytanii odwiedziło w ostatnim czasie sklep sieci Aldi lub Lidl (dane za okres 12 tygodni kończący się 30 grudnia). 



Aldi i Lidl posiadają odpowiednio 7,4% i 5,4% rynku brytyjskiego.

W badanym okresie Aldi zanotował wzrost sprzedaży o 10,4% a Lidl o 9,4%.

Aldi zanotował duży wzrost sprzedaży w segmencie sprzedaży świeżych produktów głównie za sprawą zwiększonych wydatków reklamowych i akcji marketingowej z Panem Marchewką (Kevin the Carrot). Prawie co piąte gospodarstwo domowe kupiło warzywa właśnie w tym sklepie. 

Natomiast w Lidlu jedna trzecia sprzedaży pochodzi z markowych produktów, a linia produktów marek własnych "Deluxe" wzrosła o 33%.

Liderem rynku spożywczego w Wielkiej Brytanii pozostaje Tesco z udziałem na poziomie 27,8 proc.(wzrost sprzedaży w badanym okresie o 0,6 proc.).

Druga pozycja należy do sieci Sainsbury's (niewielki spadek sprzedaży o 0,4%), która ma 16,2% udziału w rynku. Trzecie miejsce zajmuje Asda z 15,2% udziałów w rynku (wzrost sprzedaży o 0,7%).

Według Kantar Worldpanel, supermarkety w Wielkiej Brytanii odnotowały w okresie świątecznym sprzedaż w wysokości 29,3 miliarda funtów. Oznacza to, że konsumenci z Wielkiej Brytanii wydali o 450 milionów funtów więcej w porównaniu do poprzedniego roku.Najbardziej pracowitym dniem w handlu okazała się sobota 22 grudnia.