Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

CCC z platformą Oracle aktywniej zarządza cenami



dlahandlu.pl - 10 stycznia 2019 14:51


Grupa CCC sprzedaje 50 mln par butów rocznie w 1200 sklepach i 23 krajach, również przez Internet. Firma postanowiła zoptymalizować marże i programy obniżek cen w odniesieniu do zapasów obejmujących 45 000 produktów dzięki rozwiązaniu Oracle Retail Merchandising i Planning and Optimization.

Grupa CCC zwiększyła marżę brutto o 4,2%, a sprzedaż zapasów klientom końcowym o 7,1%. Rozwiązanie zapewnia analitykom z CCC rekomendacje co do obniżania cen, a także raporty dotyczące wyjątków odnoszące się do modelu, koloru i lokalizacji produktów.

„Proces wykonywany wcześniej w 100 procentach ręcznie zastąpiliśmy rozwiązaniem, które przetwarza miliony kombinacji, aby przedstawić naszym specjalistom najlepsze zalecenia” ― powiedział Piotr Pawłowski, dyrektor IT Grupy CCC.

„Jak wykazały nasze ostatnie badania konsumenckie, 78% klientów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) przyznaje, że konkurencyjne ceny i promocje mają kluczowy wpływ na ich decyzje o zakupie” ― powiedział Mike Webster, wiceprezes Oracle, dyrektor działu Oracle Retail. 

Grupa CCC kontynuuje transformację cyfrową, wdrażając rozwiązanie Oracle Retail Merchandise Operations Management obsługiwane przez firmę Accenture. Umożliwi ono przeglądanie zapasów w jednym widoku, co umożliwi podejmowanie lepszych decyzji strategicznych.