Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Ezakupy Tesco nadal najpopularniejszym e-sklepem z żywnością



wirtualnemedia.pl - 14 stycznia 2019 11:14


Wśród sklepów internetowych z żywnością najpopularniejszy nadal jest eZakupy.tesco.pl, przy czym w skali roku, podobnie jak Bdsklep.pl, zanotował duży spadek odwiedzalności. Natomiast dużo zyskał Auchandirect.pl - wynika z danych Gemius opublikowanych przez wirtualnemedia.pl

W listopadzie ub.r. sklep internetowy eZakupy działający w ramach serwisu Tesco.pl odwiedziło 485,5 tys. realnych użytkowników, co dało 1,73 proc. Internauci wykonali tam 5,29 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 14 minut i 38 sekund.

Cały serwis Tesco.pl zanotował natomiast 1,6 mln użytkowników, 16,24 mln odsłon oraz 8 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Auchandirect.pl odwiedziło 278,4 tys. internautów, wykonując 2,83 mln odsłon i spędzając średnio po 10 minut i 10 sekund. Natomiast główna witryna sklepów Auchan miała 1,08 mln użytkowników, 8,03 mln odsłon oraz 2 minuty i 23 sekundy średniego czasu korzystania.

Serwisy Frisco.pl i Bdsklep.pl nie są związane ze stacjonarnymi sieciami sklepów. W listopadzie pierwszy zanotował 210 tys. użytkowników i 470,7 tys. odsłon, a drugi - 157,7 tys. użytkowników i 765,4 tys. odsłon. W 2017 roku grupa kapitałowa Frisco miała 75,7 mln zł wpływów sprzedażowych i 12,7 mln zł straty netto, a w 2016 roku - 57 mln zł przychodów i 13,2 mln zł straty netto.

Z kolei w serwisie Carrefour.pl można kupować, ale nie żywność, tylko sprzęt AGD i RTV. W listopadzie strona zanotowała 1,35 mln użytkowników i 9,47 mln odsłon.

Zdecydowaną większość ruchu w e-sklepach z żywnością wykonano na komputerach. eZakupy.tesco.pl zanotowały na tych urządzeniach 433 tys. użytkowników i 3,49 mln odsłon, Auchandirect.pl - 251,4 tys. użytkowników i 2,8 mln odsłon, Frisco.pl - 210 tys. użytkowników i 470,7 tys. odsłon, a Bdsklep.pl - 157,7 tys. użytkowników i 765,4 tys. odsłon. Z kolei Carrefour.pl miał 737,6 tys. użytkowników i 6,37 mln odsłon.

Na smartfonach i tabletach spośród e-sklepów z żywnością tylko eZakupy.tesco.pl osiągnęły wystarczająco dużą odwiedzalność, żeby została ona oszacowana w badaniu Gemius/PBI. Witrynę odwiedziło 57,7 tys. internautów, którzy wykonali 1,8 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 22 minuty i 30 sekund.

Rok do roku eZakupy.tesco.pl zanotowały spadek zasięgu o 2,54 pkt proc. (czyli 59,5 proc.) i 7,74 mln odsłon (59,4 proc. w dół). Natomiast średni czas spędzony na stronie przez odwiedzającego wzrósł o minutę i 52 sekundy (a więc 14,6 proc.). Bdsklep.pl relatywnie stracił jeszcze więcej - 1,55 pkt proc. zasięgu i 1,18 mln (to odpowiednio 73,5 i 60,6 proc. w dół). Przy czym przeciętny czas korzystania z serwisu wydłużył się o minutę i 15 sekund (czyli 54 proc.).

Auchandirect.pl zyskał 0,31 pkt proc. zasięgu, 1,39 mln odsłon oraz 2 minuty i 52 sekundy średniego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio 45,6, 96,6 i 39,3 proc. w górę). Natomiast Frisco.pl przy spadku zasięgu o 0,12 pkt proc. (13,8 proc.) zyskał 67,7 tys. odsłon (16,8 proc.) oraz minutę i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania (148,7 proc. w górę). Wzrosty osiągnął też Carrefour.pl - o 1,31 pkt proc. zasięgu (37,3 proc.) i 3,16 mln odsłon (50,1 proc.), przy spadku średniego czasu korzystania o połowę. Z kolei Tesco.pl zanotowało spadki o 5,39 pkt proc., 10,17 mln odsłon oraz 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 48,5, 38,5 i 5,3 proc.).