Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Polacy chętnie kupują na platformie Amazon.de



dlahandlu.pl - 19 stycznia 2019 11:16


Polacy wydają na zakupy przez Amazon.de średnio 266 zł na transakcję, a najchętniej kupowanymi produktami były produkty z działu elektroniki użytkowej. Firma Jeffa Bezosa z początkiem 2019 roku stała się najdroższą spółką giełdową na świecie. Analitycy prognozują dalsze wzrosty.

Pomimo nieobecności w Polsce, Amazon staje się coraz popularniejszy wśród tutejszych e-konsumentów. Robiąc zakupy na Amazon.de korzystają oni ze zniżek oferowanych przez polskich pośredników.

Wartość rynkowa Amazon osiągnęła z początkiem 2019 roku ponad 796 mld dolarów. To więcej niż Microsoft i Apple.W tym roku akcje spółki mogą wzrosnąć o ponad 20 procent, wynika z najnowszego raportu grupy badawczej Pivotal Research Group. Według analityków potencjał rozwoju Amazon bazuje na dotychczasowych sukcesach opartych na produktach konsumenckich, IT oraz reklamie cyfrowej.

Największy sklep internetowy świata póki co jest u nas nieobecny, jednak coraz bardziej widoczny na polskim rynku e-commerce.

- Amazon to silny gracz e-commerce, który monitoruje polski rynek, widząc w nim potencjał. Nasz e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Jego wartość do 2020 r. może wynieść nawet 70 mld złotych. Zatem dla Amazon to ważny kierunek rozwoju. Zwłaszcza, że większość jego zysków nadal płynie ze sprzedaży produktów konsumenckich, a rynek amerykański osiągnął już pewną dojrzałość, co niesie ryzyko spowolnienia wzrostu. Zatem zainteresowanie polskim e-konsumentem, wydaje się dobrym krokiem - podkreśla Jan Sikora, założyciel Plant Plus, platformy, która wspiera obecność Amazon na polskim rynku. 

Sprzedaż produktów na amazon.de poprzez platformę Planet Plus wyniosła pod względem wartości ponad 1,5 miliona złotych, w ciągu zaledwie 4 miesięcy współpracy w 2018 roku. Jak pokazują dane, w tym czasie Polacy aż ponad 5.000 razy zrobili zakupy w największym internetowym sklepie świata, wydając średnio 62 euro (266 złotych). Najchętniej kupowanymi produktami były produkty z działu elektroniki użytkowej (Xbox One S, Yi DashCam, Kindle PaperWhite).

Amazon umożliwia zakup produktów ze swoich europejskich stron oraz ich darmową dostawę do Polski od 2015 roku. Strona internetowa sklepu została przetłumaczona na polski. W rodzimym języku dostępna jest także pomoc i wsparcie techniczne sprzedaży oraz aplikacja mobilna. Niedawno gigant otworzył kolejne, 5. centrum dystrybucji w Polsce.