Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Duża transakcja na rynku mięsa



pb.pl - 21 stycznia 2019 16:55


Azelis, kupując poznańskiego Euroconsultanta, zyskuje spożywcze ramię nad Wisłą. Stawia na mięso, bo Polacy to mięsny naród - pisze pb.pl

Azelis, czołowy dystrybutor surowców i półproduktów m.in. dla przemysłu chemicznego, kosmetycznego i spożywczego, właśnie ogłosił przejęcie Euroconsultanta z Poznania, dystrybutora technologii i aromatów do wędzenia, przeznaczonych dla przemysłu mięsnego. Wartości transakcji nie podano — wiadomo tylko, że ma zostać zamknięta w pierwszym kwartale.

Polska to rynek z prawie 40 mln mieszkańców, jedna z najszybciej rosnących gospodarek w Europie i duży producent mięsa, które jest podstawowym elementem diety — tak gigant uzasadnia zakup. Euroconsultant działa w niewidocznej dla konsumenta części branży, produkując i świadcząc usługi na rzecz mięsnych producentów, którzy potrzebują ich coraz więcej, bo sektor się rozwija.

— Według prognoz, spożycie mięsa w Polsce ma pozostać na wysokim poziomie, a jednocześnie coraz więcej producentów zaczyna używać aromatów do wędzenia, zamiast korzystać z tradycyjnych metod — mówi cytowana w oficjalnym komunikacie Renata Bugiel, dyrektor zarządzająca Azelisu na Polskę i Ukrainę.