Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Intermarché: Chipy RFID ułatwią życie branży FMCG



portalspozywczy.pl - 29 stycznia 2019 10:26


Nowe technologie sprawiają, że zakupy stają się wygodniejsze i bardziej spersonalizowane z punktu widzenia klienta. Mimo, że w przypadku branży FMCG przenoszenie środka ciężkości w kierunku zakupów online nie następuje w tak błyskawicznym tempie, jak w innych branżach, to nie ma wątpliwości, że trend ten będzie odgrywał kluczową rolę także w naszym sektorze - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Walkowiak, członek zarządu ds. marketingu w Intermarché.

- Zmiany wyraźnie widać również w ujęciu geograficznym – do niedawna 60 proc. zakupów online dokonywano w Warszawie. W tej chwili transakcje dokonywane w stolicy to około 45% wszystkich internetowych zakupów w Polsce. Powoduje to coraz większe zainteresowanie rozwiązaniami e-commerce ze strony większości szyldów stacjonarnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Walkowiak.

- Z drugiej strony sprzedawcy zdają sobie sprawę z ogromnych kosztów transportu door-to-door, które związane są z tego typu usługami. Powoduje to bardzo wyraźny wzrost zainteresowania kolejnym nowym rozwiązaniem – chłodzącymi paczkomatami, czyli punktami odbioru dostosowanymi do przechowywania produktów spożywczych. Dzięki ich zastosowaniu zyskują obie strony transakcji – w przypadku sklepu ta forma dostawy jest dużo bardziej korzystna finansowo, natomiast klient nie jest uzależniony od pory dostawy i nie musi czekać w domu na kuriera w ściśle ustalonych godzinach - dodaje.

Tłumaczy, że wśród klientów sektora FMCG jest coraz więcej smart shopperów, dla których szybkość czy komfort robienia zakupów mają większe znaczenie od promocyjnych cen produktów. Taki klient liczy również na spersonalizowaną ofertę, która zostanie dostosowana do jego potrzeb. Dzięki aplikacjom zakupowym i innym rozwiązaniom (uwzględniając przepisy RODO) jesteśmy w stanie poznać jego preferencje, które umożliwią nam zaprezentowanie zindywidualizowanego wachlarza produktów.

- Właśnie dlatego, jako Grupa Muszkieterów staramy się wypracować rozwiązanie, umożliwiające stworzenie jednego konta klienta, które pozwoli mu swobodnie poruszać się po wszystkich gałęziach naszej działalności i korzystać z oferty naszych szyldów - mówi Tomasz Walkowiak.

- Nie ma wątpliwości, że technologią, która będzie się mocno rozwijać jest znakowanie produktów chipami RFID, które ułatwiają zarówno prowadzenie sprzedaży, jak i inwentaryzację produktów. Branża zmierzać będzie również w kierunku popularyzacji wygodnych form płatności. Rozwiązania, które do niedawna traktowaliśmy jako ciekawostki - na przykład inteligentne półki czy sklepy bezkasowe - w ciągu najbliższych lat zyskają na popularności - prognozuje.