Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Elektroniczne etykiety, kasy samoobsługowe i fakturomaty w sklepach E.Leclerc



portalspozywczy.pl - 1 lutego 2019 12:02


Rozwój nowych technologii w handlu detalicznym wynika z potrzeb współczesnych konsumentów, dla których korzystanie z innowacyjnych rozwiązań to część codzienności - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Sienkiewicz-Nowak, Dyrektor Handlowy E.Leclerc.

- Sieci handlowe nie tylko muszą w tym zjawisku uczestniczyć, ale również być jego głównym kreatorem, by budować trwałą więź między swoją marką a konsumentem. Właśnie stąd wynika wzrost znaczenia w ostatnich latach dostarczania atrakcyjnych doświadczeń zakupowych i zapewniania jak największej wygody klientom. Dopełnieniem tego obszaru jest wprowadzanie nowych technologii do zarządzania biznesem wewnątrz organizacji. Jest to niezbędne, by sprawnie odpowiadać na najnowsze potrzeby konsumentów i tym samym utrzymywać konkurencyjność na rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Sienkiewicz-Nowak, Dyrektor Handlowy E.Leclerc.

- Dzięki modelowi organizacji, w którym podkreślamy wagę niezależności naszych placówek, możemy łączyć globalne trendy z lokalną specyfiką. Stale przyglądamy się rozwiązaniom w zakresie nowych technologii, stosowanym przez E.Leclerc we Francji, który jest inicjatorem innowacji w tej dziedzinie na skalę europejską. Jednocześnie zachowujemy autonomię naszych sklepów w dostosowaniu poszczególnych technologii do ich lokalnego otoczenia - dodaje.

Tłumaczy, że jedną z podstawowych potrzeb współczesnych konsumentów jest szybki dostęp do najbardziej aktualnych informacji. - W E.Leclerc trwa obecnie proces wprowadzania etykiet elektronicznych, które informują m.in. o wielkości zapasu czy charakterystyce produktów. Narzędzie funkcjonuje już w części naszych sklepów, a wkrótce pojawi się w kolejnych. Wprowadzamy również kasy samoobsługowe do naszych placówek, w części sklepów z powodzeniem działają także fakturomaty - mówi przedstawicielka E.Leclerc.

- We wszystkich sklepach oferujemy usługę cash back. Ciekawym rozwiązaniem jest również system „skanuj sam”, który od kilku lat funkcjonuje w naszym sklepie w Gdańsku. Dzięki niemu klienci sklepu za pomocą specjalnego urządzenia mogą sami skanować produkty, które wkładają do swoich koszyków, dzięki czemu nie muszą wykładać produktów na taśmę przy kasie - tłumaczy.