Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Poznaj pięć konceptów sklepów Lidl (galeria zdjęć)



dlahandlu.pl za realestate-lidl.pl - 7 lutego 2019 10:29


Sieć Lidl ma ambitne plany rozwoju. Aby dostosować się do otoczenia i architektury detalista stworzył pięć konceptów sklepów: standardowy, metropolitalny, w centrum miasta, w centrum handlowym oraz niestandardowy. Niektóre z nich mogą powstać we współpracy z indywidualnymi inwestorami - zapowiada sieć, publikując zdjęcia na stronie realestate-lidl.pl.

Jak podaje Lidl, standardowa placówka może powstać na działce od 6 000 mkw. Sieć podkreśla, że nowa koncepcja sklepu standardowego Lidl daleka jest od zwykłych rozwiązań. - Nowoczesny wygląd, przyszłościowe rozwiązania techniczne, zorientowana na klienta sala sprzedaży oraz dział obsługi zapewniają naszym klientom zupełnie nowe wrażenia związane z zakupami - opisuje detalista. Inteligentne budownictwo i innowacyjne rozwiązania techniczne sprawiają, że sklepy są przyjazne dla klimatu i środowiska.

- Aby wizyta w naszych sklepach była relaksująca, znacząco ulepszyliśmy niektóre obszary. Są to m.in. duży parking przed sklepem, szerokie przejścia, atrakcyjna ekspozycja towarów, toaleta z przewijakiem, nowoczesne pomieszczenia dla pracowników i ekologiczne rozwiązania techniczne - wymienia Lidl.

Sklep metropolitalny Lidl może powstać na działce od 3 000 mkw. Sieć zaznacza, że możliwa jest tutaj współwłasność inwestora w zależności od wykorzystania. Format sklepu metropolitalnego przeznaczony jest do centrów miast. - Ekonomiczne wykorzystanie przestrzeni i możliwość dostosowania projektu fasady umożliwiają idealne wpasowanie sklepu w ciasną zabudowę centrów miast. Sklep metropolitalny według naszej koncepcji daje klientom nowe przeżycia podczas zakupów. Koncepcja ta stanowi naszą reakcję nie tyko na wymogi zabudowy w centrach miast, ale również na potrzeby klientów – dla nowoczesnego zaopatrzenia lokalnego - opisuje firma.
Sieć wyjaśnia, że działki położone w centrum miast są niewielkie i wymagają kompaktowej zabudowy. - Aby nowoczesne zaopatrzenie lokalne mogło zaistnieć również w przestrzeni miejskiej, gdzie przebywa wiele osób, przyjęliśmy szerszą perspektywę: elastyczna forma zabudowy oraz możliwość dodawania kolejnych pięter stwarzają nowe przestrzenie, niosące ze sobą duży urbanistyczny potencjał, wykraczające poza zwykłe centrum zaopatrzenia lokalnego - opisuje Lidl.
Cechy wyróżniające to: całkowicie nowa ekspozycja towarów, szerokie przejścia, jasne wnętrza i przyjemna atmosfera, stoiska Lidl-to-Go (sprzedaż wyrobów piekarniczych i kawy na wynos) oraz miejsca parkingowe na parterze.

Sklep w centrum miasta wykorzystuje istniejącą zabudowę łącząc współczesną architekturę z otoczeniem. - Wykorzystując istniejące budynki i dopasowując je pod względem architektonicznym Lidl sprawia, że sklepy mogą zająć lokalizacje w uczęszczanych centrach miast, bez zakłócenia ładu przestrzennego- podje Lidl. Cechy wyróżniające ten koncept to: dopasowany asortyment do klientów z centrum (duży udział produktów świeżych i convenience a także artykułów na wynos), budynek zintegrowany z innymi obiektami, atrakcyjna ekspozycja towarów. Sklep w tej koncepcji ma powierzchnię sprzedaży wynoszącą powyżej 600 mkw.

Sklep w centrum handlowym to według Lidla lokalizacja z przyszłością. - Jeśli w jednym miejscu znajduje się wiele atrakcyjnych sklepów, siła przyciągania klientów się zwiększa. Jest to wielką zaletą centrów handlowych. Oferowana jest tam szeroka gama produktów i usług, drogi dojazdowe i wyjazdowe są łatwo dostępne, odległości między poszczególnymi sklepami niewielkie, a ilość miejsc parkingowych wystarczająca. Nasze sklepy są przy tym ważnym czynnikiem podnoszącym atrakcyjność i gwarantującym frekwencję - podkreśla detalista. Lidl może tutaj wystąpić jako właściciel lub jako najemca. - Nasze koncepcje dla centrów handlowych pozwalają nam na optymalne zaplanowanie nowej zabudowy lub dopasowanie istniejących centrów do wymagań rynku - pisze sieć. Powierzchnia sprzedaży wynosi od 1000 mkw.

Sklep niestandardowy powstał dla nietypowych budynków i lokalizacji. - Podczas rozwijania naszej sieci sklepów przekonaliśmy się, że wyjątkowe lokalizacje wymagają indywidualnych rozwiązań. Nie tylko wyznaczamy standardy, ale też myślimy szerzej: dopasowujemy koncepcje i budzące emocje rozwiązania architektoniczne do wyjątkowych lokalizacji i istniejącej zabudowy. Nasze koncepcje stanowią wkład w utrzymanie i rozwój atrakcyjnej architektury miast - opisuje sieć.

Lidl dostosowuje rozwiązania indywidualnie w zależności od sytuacji. - Czy jest to dworzec, budynek zabytkowy, czy stadion – dopasowujemy nasze sklepy do kontekstu i ogólnego obrazu, aby tworzyć rzeczywistą wartość dodaną. Znajdujemy rozwiązania problemów specyficznych dla danego miejsca i dbamy o to, żeby nasi klienci mogli zawsze robić zakupy w przyjemnych i nowoczesnych warunkach - podsumowuje detalista.

Opisy sklepów pochodzą ze strony realestate-lidl.pl.