Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Sieć Carrefour postawi na sezonowe warzywa i owoce bio



dlahandlu.pl - 7 lutego 2019 10:57


Carrefour, w ramach ogłoszonego we wrześniu 2018 r. programu Act for Food postanowił dokonać zmian w ofercie warzyw i owoców. Od tej pory wszystkie sklepy pod szyldem Carrefour Bio, a także cztery hipermarkety i cztery supermarkety sprzedają tylko produkty sezonowe.

Projekt przeszedł wcześniej trzy miesiące testów.

- We wrześniu 2018 r. Carrefour, którego celem jest stanie się światowym liderem w procesie transformacji żywności, uruchomił program Act for Food, określający zobowiązania w zakresie jakości żywności. Dziś Carrefour przedstawia Akt 12 tego programu, w ramach którego detalista zobowiązuje się poszerzyć wybór francuskich sezonowych owoców i warzyw. Poza wprowadzeniem go do wszystkich sklepów Carrefour Bio, inicjatywa ta będzie również stosowana w czterech hipermarketach i czterech supermarketach – informuje Carrefour.

Jak podaje Carrefour, jest to odpowiedź na oczekiwania konsumentów, którzy chcą kupować ekologiczne produkty sezonowe produkowane we Francji. Preferowani są lokalni producenci i naturalne cykle produkcyjne.

Siec przewiduje stopniowe wycofywanie ekologicznych owoców i warzyw, które nie spełniają kryteriów związanych z ich pochodzeniem i sezonowością. Inicjatywie towarzyszyć będzie edukacyjna kampania plakatowa prowadzona w sklepach, mająca na celu podniesienie świadomości konsumentów.

Przykładem warzyw objętych projektem są pomidory. Ponieważ nie są one obecnie produkowane we Francji, na półkach sklepowych nie będą już dostępne organiczne pomidory.

- Nasz cel, jakim jest zdobycie pozycji światowego lidera w zakresie transformacji żywności, oznacza, że ​​musimy podejmować odważne decyzje, aby zachęcić do praktyk, które są bardziej przyjazne dla środowiska i które gwarantują wysoką jakość produktów. Wdrażamy kampanię edukacyjną skierowaną do naszych klientów, ponieważ wycofujemy niektóre owoce i warzywa, które sprzedawaliśmy przez cały rok z naszych półek. To zapewni im kontrolę nad tym, co jedzą - mówi Benoit Soury, dyrektor ds. rynku organicznego w Carrefour.